Nie mówi tylko tyle.

Mówi AŻ tyle.

EoT :)
Awatar użytkownika
Azurix
Gram w:: WFB

Re: Wesołe nowiny czyli Plotki i inne takie

Post autor: Azurix » 4 lip 2015, o 19:39

Na razie Age of Sigmar to Chińczyk z nierównymi zasadami dla graczy. Jeśli to było celem GW, to niestety nie jest to zabawa (bo grą ani systemem nie mogę tego nazwać) dla mnie, gdyż preferuję używać strategicznego myślenia podczas gry ;)

Przy okazji, czy W40K też tak wygląda pod względem prostoty rozgrywki? :roll:
Awatar użytkownika
Donwito

Post autor: Donwito » 4 lip 2015, o 22:05

W W40K jest w drugą stronę. Ilość zasad jest zdecydowanie za duża.

Jeśli policzyć kodeksy, podręczniki, suplementy i dodatki to zbierze się spokojnie 1000 stron samych zasad :)

Jeśli nie więcej :)
ślivek

Post autor: ślivek » 4 lip 2015, o 22:25

Gabriel - zagraj. Naprawdę się nie da.
Ktoś mówi - "zagrajmy! Ty weźmiesz Chaos ja Order i będzie fajnie."
"Dobra ale aby było sprawiedliwie to wystawmy tyle samo warscrolli i tyle samo jednostek, ok?"
Nie ok. 10 aniołków sigmara zjada 10 goblinów zawsze i wszędzie mimo tego, ze to jeden warscroll i tyle samo modeli.

Ten "system" sprawia, że trzeba naprawdę super znać system aby w ogóle móc spróbować stworzyć różne od siebie armylisty które były by podobne poziomem. Gra skazuje by już przy wybierania rozpiski jeden gracz wiedział, że jest na straconej pozycji. Uważasz, że to jest fajna zabawa kiedy jedna strona praktycznie na pewno jest w plecy bo tak? Zwłaszcza w momencie strasznego uproszczenia aspektu strategicznego (sporo wniosków z pierwszych pokazów gier mówi, że gra jest po prostu łatwa). Czasem bardzo bardzo w plecy (bardziej niż bestmeni przeciwko demonom w 8ed nawet).
Taki system jeśli ma 10/10 to po prostu powiedz od razu, że nie zależy Ci na grze tylko na zbieraniu modeli ;)
Reksio
Gram w:: FoW, Epic, TANKS, może 40k

Post autor: Reksio » 4 lip 2015, o 22:39

Zigmunth pisze:Bo to nie jest dla cisnieniowcow tylko dla ludzi ktorzy chca sie pobawic.
Ale tego pewnie nie zrozumiesz ;)
Jestem bardzo ciekaw wyniku tego eksperymentu na żywym organizmie. To jest świetny test żeby sprawdzić czy GW zna swój biznes.
Sisi
Gram w:: W30k/40k, Adeptus Titanicus

Post autor: Sisi » 4 lip 2015, o 23:05

A mnie tak naprawdę interesuje kto tam odszedł że zastrzegł prawa do poprzedniej wersji Warhammera... ;) Chyba że rzeczywiście spadł na tyle dla nich popyt na ten system aż tak że zrezygnowali z niego ale zostawili by furtkę dla tych którzy zostali przy starym...
Awatar użytkownika
Azurix
Gram w:: WFB

Post autor: Azurix » 5 lip 2015, o 00:16

Ja trzymam kciuki, aby słowa Cluzoe się sprawdziły. Mantic mógłby rozbudować mechanikę o pomysły z WFB i Kings of War rozkwitłoby na scenie bitewniaków :P
Awatar użytkownika
Gabriel
Gram w:: gry

Post autor: Gabriel » 5 lip 2015, o 15:07

Mała szansa że to pewne źródło ale plocia to plocia :)
I am currently at forge world open day in nottingham. And have been speaking to the reps about age of Sigmar. A lot of my fears have been laid to rest.

BIG NEWS: There is not going to be a big rule book. However, there is already in the worls a set of rules for competetive and tournament play.

Points dont matter so much, because everything will be based on scenarios. There will be - his words - literally hundreds. You will never need to play the same scenario twice.

Added to this there are dozens of campaigns in the works, all of which will expand on the rules and warscrolls available.

Additionally, the 'silly' special rules already seen in the warscroll releases have been done as a homage to older characters and units. These are not due to continue going forward.

So - no BRB, but there will be rules for competition. Oh, and list building is now avcomplished througj working out the sinergy between wars rolls. As you dont have to
Also a review of the game by Game Informer that is superb.
http://www.gameinformer.com/b/features/ ... ammer.aspx
its a great review of the game, here is a look at just one paragraph of it regarding point values.

Finally, the base rules are now much more freeform in regards to balance. No point buy system governs what units you can deploy. Instead, players are meant to decide as they play how they want to set up their game, with guidance from the rules that suggest potentially exciting scenarios that players could try out. Out of the box, I’m told that Age of Sigmar is not built as a head-to-head tournament style game, in part because Games Workshop believes that players will create their own rules to govern how those more competitive scenes unfold. Instead, the developers have opted for a philosophy that gives more control to players; let them opt into additional restrictions, rather than being forced to opt out of hard-and-fast rules for how any given game should function. As such, the new Warhammer is built to encourage more cooperative conversation, narrative-driven experiences, and social oriented interactions.
pay for equiptment anymore, and optimizing is therefore out the window, getting units to work more efficiently is all accomplished through which warscrolls you choose and how they can make the units around them better.
I’m hesitant to call it a “Summer Campaign”, because a majority of the
bigger stuff will come out after the summer is over, but the big new
selling point of AoS is going to be vast narrative campaigns and story
arcs. The Realmgate War is going to be the first of these campaigns.

Future campaigns might be more focused, but RgW is primarily going to a
walking tour of the new setting. The release pattering is going to be
formulaic: Here’s the new world (Sans Azyr and Chaos, we go to them during
the final), here’s the evil force that’s making everyone’s life awful,
here’s the good force that’s going to liberate them. Inky, Blinky, Pinky,
and Clyde each get their own named faction, and The Horned Rat and Nagash
will each get their respective 15 minutes of fame.

Once all the new factions are introduced, and the war scrolls proper are
put up, that’s when we finally get the BrB. Don’t think of this as 9th
edition, think of this as the first expansion to Age of Sigmar. It’ll be
much smaller than a core rulebook, but larger than a codex, and will look
and feel a lot like the Horus Heresy books from FW. There will be rules
for list building, missions, campaigns, as well as all the “advanced
rules”, more rules for gods, magic, heroes, loot, more terrain abilities,
and special rules for games on specific realm. Then there’s going to be a
few weeks of 40k, followed by a few weeks to wrap up the Realmgate War.
The conclusion will take the form of an actual, factual summer campaign, as
the forces of order launch an assault on the forces of chaos undecided on
their home turf, all while death and destruction go around making sure
everyone’s having a bad day.

Then a few months later the cycle starts again. There’s going to be a few
weeks of breathing time, setting up the campaigns, introducing characters,
factions, and whatnot, followed by an expansion book that’ll expand on the
rules and let people play their own mini campaigns, followed then a big
conclusion with plenty of heroic deaths and things going south for everyone.
Awatar użytkownika
Gabriel
Gram w:: gry

Post autor: Gabriel » 5 lip 2015, o 15:19

@Ślivek - wczoraj luźno sobie pogadaliśmy z Mortaiem, Fleo, Theidanem o AoS.

Nie było wątpliwości że trzeba by popróbować jakieś ograniczenia. Wymyślić house rulsy, pomyśleć jak działać mogą tereny.

Może to jest tylko fajne dla mnie, ale GW sprawiło mi prezent że wypuściło coś co za każdą grą może być inne, innaczej się rozwinąć i działać (np. bardzo fajny pomysł z suddendeath imo)

W praniu wyjdzie pewnie wyjdzie kilka śmiesznych rzeczy (np. podoba mi się opcja związania w walce przeciwnika, który nie został zaszarżowany :P - odginaczki przestają tak na prawdę funkcjonować w takim stopniu jak istniały, pomijając już fakt że z większości z tych które czytałem są dużo mocniejsze niż były)

Tylko czas i doświadczenie imo pokaże na co stać ten system.
Na razie z wiedzą po obejrzeniu sobie kilku bitew na YT i pograniu ze sobą kilku skirmishy testowych dochodzę do wniosku że moja ocena dalej utrzymuje się na poziomie 10/10. Gra jest po prostu szybka, daje powiew świerzości + nie muszę wyrzucać niczego co do tej pory uzbierałem w Highbornach, a wręcz mogę spokojnie sobie dodać kolejne ciekawe rzeczy (phoenix guardzi, wszystkie charioty widzą u mnie potencjalne zastosowanie ( zwłaszcza skycuttery) w końcu smoki coś sobą prezentują, zazębianie się wspólne jednostek (o masz tego i tego w rozpisce i oboje są koło siebie ? Masz free buffa )

Podsumowując : Jak na początek mega. Teraz tylko patrzeć w którą stronę GW pokieruje swoje nowe dziecko :)

Edit : Co do argumentu 10 aniołków vs10 goblinów
ok 1:1 w warscrollach, 1:1 w ilości modeli, 20 woundów do 10 :D. Aniołków bierzesz ile chcesz (minimum 1), goblinów minimum 10 (za 20,30 bonusy).

Imo tę sytuacje gobliny mają prawo wygrać, jeśli odpowiednio ich wzmocnimy (dobra strategia), ale na polu bitwy (taktyka) mają ciężko :P

można by się pobawić w balans pod kątem ilości woundów + ilość scrolli powinna być podobna (w tym darmowe 5 woundów na pierdołowatych generałów ? Czyli taki potworek generał z 15 woundami zabiera tak na prawdę 10)

Ale to takie wstępne myśli :P
Awatar użytkownika
Donwito

Post autor: Donwito » 5 lip 2015, o 16:53

Sisi pisze:A mnie tak naprawdę interesuje kto tam odszedł że zastrzegł prawa do poprzedniej wersji Warhammera... ;) Chyba że rzeczywiście spadł na tyle dla nich popyt na ten system aż tak że zrezygnowali z niego ale zostawili by furtkę dla tych którzy zostali przy starym...

Rozmawiałem dzisiaj o tym. Moim zdaniem chodzi o sprzedaż Warhammera dystrybutorowi SEGA i stworzenie Warhammer Total War który jest przeniesieniem w świat gier komputerowych WFB jakiego znaliśmy do tej pory. Ciekawa jest też zmiana niektórych ras.

Pożyjemy zobaczymy :)
ODPOWIEDZ