Age of Sigmar

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Age of Sigmar

Post autor: Gabriel » 27 cze 2016, o 19:51

Coś takiego się pokazało.

Obrazek

I patrząc na internetowe tabelki 1000 punktów to dość spora ilość modeli.

Przykład

Allegiance : Slaves to Darkness

L/B : Chaos lord on Manticore 300
BL: 5 Chaos Knights 200
BL: 5 Chaos Knights 200
BL: 5 Chaos Knights 200
O : Gorebeast chariot 100
Awatar użytkownika
VonBarnaky
Posty: 523
Rejestracja: 13 sty 2012, o 17:21
Gram w:: X-wing, Fow, Wfb, 40k,Mordheim
Lokalizacja: Gehenna

Re: Age of Sigmar

Post autor: VonBarnaky » 29 cze 2016, o 14:08

Obrazek
- Grant Ward?
- Yes, I'Am.
Awatar użytkownika
stave
Prezes Klubu Marauder
Posty: 2266
Rejestracja: 8 sty 2012, o 14:04
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Age of Sigmar

Post autor: stave » 29 cze 2016, o 18:49

mam już WD z tym cudem hehe
Obrazek
Posiadamy pełną ofertę GW, Italeri, Zvezda, Wamod, Paintforge i Magnesów
http://wargamesmat.com
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Age of Sigmar

Post autor: Gabriel » 30 cze 2016, o 20:39

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Age of Sigmar

Post autor: Gabriel » 10 lip 2016, o 21:09

Urządziliśmy sobie z Theidanem, Stavem i Blaa!ckym małe testowanie AoS (punktów, nowych stagrafowych terenów, nauka zasad) i kilka przemyśleń

Ja 3x5 Elyrian 2xPrince na Gryfie Bolec
Stave 2x30 clanratów, Abomka, Dzwonek, WLC


1) Przy mojej armii wyrzucającej 57 strzałów na turę, dobrze było jak szczury traciły na amii 8 woundów na cięższych rzeczach (nie próbowałem strzelania do klanratów)
2) Przeżywalność i morderczość 30 szczurów jest magiczna ....
3) Jeśli model ma 18 ataków 3+/4+ albo 4+/3+ robiących do 54 ran to przeciwnik otrzyma może z 3 rany. Za to modele z 1 atakiem na 5+/4+ prawie zawsze zadadzą ranę.
4) "Grube" rzeczy giną szybciej od maluchów (które mają tendencje do tego by nie ginąć ... )
5) Zasada trzymania się 3" od przeciwnika doprowadza do ciekawych sytuacji.
6) Szarża na 3 cale jest od tego żeby jej nie zdać, za to na 10 cali prawie zawsze wchodzi
7) Mobilność gryfów w szarży jest przydatna, ale w większości przypadków wprowadza model w sytuacje w których ginie zaskakująco łatwo.
8) Strzelanie w kombacie tylko wydaje się przegięte. w większości przypadków nic nie zmienia (zaskakująco .... )
9) Strzelanie w kombat j/w
10) Latarka jak musi coś zrobić to nic nie robi, ale jak musi coś zrobić to nie działa ... :P
11) Elyrianie wydają się przegięci na papierze z mobilnością, w praktyce te 2d6 ruchu przed/po strzelaniu mało zmienia przy zasięgu 16 cali.
12) Losowość tego kto zaczyna turę jest zaskakująco odświerzająca
13) czasami ciężko stwierdzić kto ma przewagę.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Age of Sigmar

Post autor: Gabriel » 16 lip 2016, o 18:12

Po oberwacji kolejnej gry.

wiwerna
szaman (goblin ? )
2x 20 boyzów z czopami
40 ? Goblinów z włóczniami + fanatycy x2

Dzwon
30 + 40 clanratów
abomka


1) O dziwo znowu wyrównana gra (była by mniej wyrównana, gyby gracze grali na wynik)
2) Wyadaje mi się że taki setup armii idzie szybciej niż gdy jest strzelanie v combat
3) Dzwon coraz bardziej wydaje mi się useless
4) Abomka zrobiła grę (wygoniła 19 orków w 1 fazie kombatu )
5) Grubasy miały wyjątkowo małą śmiertelność (3 na stole)
6) Gra pokazała że jest różnica gdy meele bez supportu vs support się ściera
7) Potale są funowe ;P
8) Fanatycy są strasznie ciekawą jednostką
9) Mobilność szczórów w walce przez to że po ucieczce mogą szarżować ma duuuży potencjał taktyczny.
10) Jakaś forma rendu w armii jest masakrycznie potrzebna, zwłaszcza gdy większość armii ma dmg 1, z tego powodu orki są ciekawe w walce (jednak mają problem z ich 1" zasięgiem :/ )
11) Włócznie > miecze jak na razie (zwłaszcza na niemobilnej piechocie)
12) Trait Destrukcji jest kozacki (zwłaszcza jak się wylosuje bootującego go traita )
Awatar użytkownika
stave
Prezes Klubu Marauder
Posty: 2266
Rejestracja: 8 sty 2012, o 14:04
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Age of Sigmar

Post autor: stave » 16 lip 2016, o 21:14

Po całości się zgadzam , no może poza Dzwonkiem - dam jeszcze mu szanse...... chyba :D

Ogólnie było super, chociaż kostki znowu pokazały co potrafią. Jednym słowem ubaw po pachy był dzisiaj po raz kolejny hehe :D :mrgreen: wracam podkładować kolejne szczurki :D
Obrazek
Posiadamy pełną ofertę GW, Italeri, Zvezda, Wamod, Paintforge i Magnesów
http://wargamesmat.com
kard
Posty: 88
Rejestracja: 8 sty 2012, o 21:14

Re: Age of Sigmar

Post autor: kard » 17 lip 2016, o 10:54

Pytania o zasady:
1) nowe warscrolle nadpisują stare? czyli mam terrorgeista i varghulfa w tych scrollach co wyszły na początku oraz tych nowych fleash eaters. O ile terrorgeist ma te samą nazwę i funkcję tylko zasady inne to varghulf stał się leaderem zasadowo zmienił. Mogę wziąć tylko te nowe?
2) co z warscrollami które nie mają kosztów punktowych? te z podręcznika-nakładki na stronie GW.
3) Wight lord z infernal standard. Jego zasady mówią to samo co trait armii death taki dodatkowy save na 6+. sumują się, wykonujemy 2 osobne rzuty, czy tylko jeden.
4) co się stało z tomb kingami? te koszta punktowe co zamieściliście nie obejmują ich.
5) artefakty losujemy czy wybieramy?

moje pierwsze wrażenie z gry... jest fajna bo można ładnie kombować oddziały, proste i jasne zasady, Duży plus. Jest totalną porażką (jak na GW przytało) pod kątem chaosu w scrollach, coś jest ale nie ma w kosztach punktowych albo szukacie a może gdzieś znajdziecie. Tragedia
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Age of Sigmar

Post autor: Gabriel » 17 lip 2016, o 12:17

1. W grze open nie ma to znaczenia. W matched play używaj tego co jest nowsze (i jego nazwa ma punkty)
2. W open możez ich używać, w matched nie (opóki nie dopiszą im punktów gdzieś)
3. Jeśli sejw z modelu ma inną nazwę to rzucasz 2x 6+
4. Punkty są w pdf z starymi scrollami, wszystko jest tak jak u bretoni
5. Wg zasad ogólnych grasz tak jak ustalicie z przeciwnikiem, na kampaniolidze naszej traity losowe a artefakty wybierane (jest to w regu)
kard
Posty: 88
Rejestracja: 8 sty 2012, o 21:14

Re: Age of Sigmar

Post autor: kard » 17 lip 2016, o 14:11

mnie chodzi tylko o matched play inne twory to zło samo w sobie.
na kampoligę uż nie wbiję bo do wczoraj rozpiski a ja wczoraj dopiero zacząłem przetrawiać pdf-y
Dzięki za odpowiedzi
ODPOWIEDZ