Teraz jest 17 sty 2018, o 23:51


Strefa czasowa: UTC




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Age of Sigmar
PostNapisane: 19 lip 2016, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2012, o 12:16
Posty: 720
No to teraz kilka pytań ode mnie:
1. Herosi nie dołączają do unitów? - IMO: nie
2. Rozumiem,że na ranienie ma tylko wpływ raniący a żadnego nie ma raniony (poza savem)?
3. W jakiej odległości mają modele od siebie się trzymać? W polskiej wersji zasad napisali "nie większej niż cal" ale podejrzewam babola. Od czego się te odległości mierzy? Od podstawki czy modelu?
4. Czy heros może użyć zdolności specjalnej co turę czy raz na grę? Podejrzewam to pierwsze.

_________________
In the name of the Emperor I order you to die!!!


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Age of Sigmar
PostNapisane: 19 lip 2016, o 22:08 
Prezes Klubu Marauder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2012, o 14:04
Posty: 2145
Lokalizacja: Łódź
To tak:

1. Generalnie nie, ale są wyjątki i taki pewien Deathmaster Snikch może ci wyskoczyć z oddziału i zaszarżować :D w twojej turze zanim ty cokolwiek zrobisz - efekt bardzo podobny co by nie rzec prawie identyczny jak u fanatyków. Ty nie wiesz w którym oddziale jest ów Skaven, przy Fanatykach już tak ale to musisz pamiętać aby się nie wkopać.

Ale tak jak pisałem to wyjatki a nie reguła.

2. Dokładnie - nie ma takiego czegoś jak overwatch

3. W Sigmarze zawsze mierzysz od modelu nigdy od podstawki, dlatego mozesz śmiało używać kwadratów jak i okraglaków.

4. To pierwsze, chyba że masz wyraźnie napisane że jest inaczej. Do tego służy twoja pierwsza faza gry. Wszelkie wyjątki itd masz na warscrollach napisane więc nie ma opcji na pogubienie się.

_________________
Obrazek
Posiadamy pełną ofertę GW, Italeri, Excel, Wamod, KK Gaming i Magnesów
http://wargamesmat.com


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Age of Sigmar
PostNapisane: 19 lip 2016, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2012, o 12:16
Posty: 720
AD2. - chodziło mi bardziej o to,że jak mam wounds on3+ to tak samo ranię goblina i smoka?

_________________
In the name of the Emperor I order you to die!!!


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Age of Sigmar
PostNapisane: 19 lip 2016, o 22:53 
Prezes Klubu Marauder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2012, o 14:04
Posty: 2145
Lokalizacja: Łódź
Dokładnie tak, tak samo trafiasz i woundujesz zarówno Goblina jak i Smoka. Dlatego troszkę jest różnych modyfikacji do unitów czy różnych umiejek dla Heroesów.

A i pamiętaj, że jak spadają ci Woundy przy większych stworach to także ich ataki słabną.

Tego wszystkiego na szczęście nie jest, aż tak dużo ale można zapomnieć w początkowych grach że masz Artefakt, który coś tam dodaje itd itd.

Dodatkowo trzeba czasem zwracać uwagę na to co robi przeciwnik bo się może zdarzyć, ze nie ma już 20 skavenów i nie mają bonusa za liczebnosć lub że oddział Orków jest poza zasięgiem Generała i nie ma kopa do ataku itd itd. Dzięki temu człowiek cały czas się uczy.

_________________
Obrazek
Posiadamy pełną ofertę GW, Italeri, Excel, Wamod, KK Gaming i Magnesów
http://wargamesmat.com


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Age of Sigmar
PostNapisane: 21 lip 2016, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2012, o 12:16
Posty: 720
1.Jeśli model zadaje 2 rany za jeden hit to zadaje je w unit czy model przeciwnika - czyli: jeśli zranię takim atakiem model jedno woundowy to czy nadwyżka się marnuje?
2.Czy modele wielo woundowe zwiewają tak jak jedno woundowe? Czy "uciekają" punkty życia?

_________________
In the name of the Emperor I order you to die!!!


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Age of Sigmar
PostNapisane: 21 lip 2016, o 21:23 
Prezes Klubu Marauder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2012, o 14:04
Posty: 2145
Lokalizacja: Łódź
1. Walisz w unit więc jak zadajesz 2 rany za jeden hit w jednowoundowy to dwa modele spadają - wiadomo kwestia save'a i renda.

Dodatkowo pamiętaj że jak modele mają 2 życia np. Black Orki czy jak oni tam się teraz zowią - Suchar wie bo ma te zielone patałachy - to jeśli zadasz np. 5 woundów i przeciwnik nie kulnie kostką na save to sam lokuje rany więc taki oddział może sobie trochę sterczeć na polu i wkurzać :D

Jeśli dodatkowo masz sytuacje gdzie Abomką po szarży jest w zwarciu np. z Wyverna na której siedzi Orkowy Ważniak zowiący się BOSSem i Orkami, to decydujesz przed rozwiązaniem combatu, które ataki maja iśc w który unit. I jeśli takowy atak/ataki zniszczą np. Orki i zostanie ci jeszcze nadwyżka trafień to nie przechodzi ona w Wyvernę tylko rzeczywiście się marnuje.

2. Tak, wsio zwiewa praktycznie tak samo - nie ma znaczenia co ile ma woundów - liczy się bravery tak na prawdę tego unitu i ile modelów zdjąłeś w fazie combatu. I na końcu wiadomo rzut kością w teście :D :mrgreen: im mniej tym lepiej :D :mrgreen: , ale kostki zazwyczaj tego nie wiedzą :D :mrgreen: :lol:

Jeśli natomiast wielowoundowy unit to tylko 1 figurka np.: Abomka, Dzwonek Gryf, Smok itd - to lecą mu punkty życia a co za tym idzie staje się coraz słabszy i on rzeczywiście nie zwiewa - chyba że gdzieś na warscrollach mamy jakiś wyjątek ale na to nie trafiłem na razie, może Gabe lub Suchar.

_________________
Obrazek
Posiadamy pełną ofertę GW, Italeri, Excel, Wamod, KK Gaming i Magnesów
http://wargamesmat.com


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Age of Sigmar
PostNapisane: 21 lip 2016, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2012, o 12:16
Posty: 720
No z tą alokacją to faktycznie mnie zaskoczyłeś :D
Czyli liczy się liczba straconych modeli a nie woundów? Do breaka?
Pytam bo mam już druga armię, która mi się zawsze podobała na oku a tam wszystko ma więcej niż 1 W ;)

_________________
In the name of the Emperor I order you to die!!!


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Age of Sigmar
PostNapisane: 21 lip 2016, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2012, o 12:16
Posty: 720
Ok, z alokacją poleciałeś trochę - jednak alokujesz po kolei, nie możesz rozdać po jednym W na każdego. Alokujesz aż do zdjęcia modelu ;)

_________________
In the name of the Emperor I order you to die!!!


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Age of Sigmar
PostNapisane: 21 lip 2016, o 22:20 
Prezes Klubu Marauder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2012, o 14:04
Posty: 2145
Lokalizacja: Łódź
Hm.. to teraz ty mnie zaskoczyłeś, muszę to sprawdzić bo ewidentnie widziałem, że przy Czarnych Orkach ta alokacja woundów była na modele w unicie, oczywiście tylko na te, które obecne były w zwarciu - lecz nie do maksymalnego Wounda, bo przydzielał je na kolejne modele w zwarciu i przez to one stały sobie szcześliwe na stole :D - może mi umknęła rozmowa na ten temat w sobotę bo to pewnie już była 3 rano :D :mrgreen:

Do breaka liczysz ilość straconych modeli w combacie nie woundów.

_________________
Obrazek
Posiadamy pełną ofertę GW, Italeri, Excel, Wamod, KK Gaming i Magnesów
http://wargamesmat.com


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Age of Sigmar
PostNapisane: 22 lip 2016, o 09:54 
Członek Klubu Marauder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2013, o 17:15
Posty: 286
Gram w:: WH40k, AoS, Mordheim, 9th age, Afterglow
Z Black Orkami wtedy chodziło o to, że ci wojacy Khorne'a zadawali po jednym woundzie (a to było z 3 bohaterów), więc wtedy przydzielałem po prostu na różnych.
Ale tak, w jednym combacie jak deklarujesz który model przyjmuje ciosy to przydzielasz je do niego póki nie zginie.


Góra
Offline Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL