Teraz jest 20 sty 2018, o 07:02


Strefa czasowa: UTC




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Informacje dla Początkujących!
PostNapisane: 11 sty 2014, o 13:02 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 10:15
Posty: 20
Gram w:: Infinity, OiM
Ashez już kiedyś założył podobny wątek, ale ja piszę wszystko ponownie. Posiłkuje się sporo oficjalnym forum Infinity.



  • Czym jest Infinity?


Ze strony producenta (którą można znaleźć TUTAJ):

Cytuj:
Infinity the Game jest bitewną grą figurkową, typu skirmish, osadzoną w realiach świata niezbyt odległej przyszłości, około roku 2180. Ludzkość toczy wojny głównie pomiędzy sobą. Wielokulturowe społeczeństwa, tworzące nowe, międzyplanetarne supermocarstwa, rywalizują o zasoby, władzę i nowe, nadające się do zamieszkania planety.


Bitwy w Infinity to potyczki małych oddziałów - tajne operacje, misje specjalne, punktowe uderzenia. Gracz zazwyczaj ma do dyspozycji 9 - 16 figurek, a gra trwa jedną do dwóch godzin. Po poznaniu zasad starcia są dynamiczne i w bardzo dużym stopniu opierają się na taktyce i właściwym wykorzystaniu umiejętności swoich żołnierzy. Broń strzelecka w Infinity jest równie niebezpieczna jak w rzeczywistości, więc rzadko dochodzi do walki wręcz.

Kilka artykułów:
Ten pierwszy raz - Infinity
Gry bez prądu - Infinity cz. I
Gry bez prądu - Infinity cz. II



  • Gdzie znaleźć zasady?


Dobra wiadomość - zasady są za DARMO!

Quick start rules (wersja do druku) - uproszczone zasady.

Zasady oficjalne:
- Podstawowe,
- Human Sphere (pierwszy dodatek),
- Paradiso (drugi dodatek, brakuje zasad kampanii, które jako jedyne nie są udostępniane w sieci).

Oficjalna Wiki i FAQ - BARDZO użyteczne narzędzie. W zasadzie większość zasad nauczyłem się na wiki. Przeglądałem jednostki i wyszukiwałem jednocześnie informacje o ich umiejętnosciach na Wiki. Przy każdej informacji FAQ jej dotyczący!

Reedycja fanowska - zasady podstawowe + zasady z Human Sphere zreedytowane i nieco lepiej ułożone z dodanym indeksem.

Szybka ściąga - najważniejsze zasady na czterech stronach.

Polskie zasady w wersji beta



  • Ło Matko! Za dużo tego wszystkiego!


Jeżeli ilość zasad Cię przeraża, to zacznij pomału - od zasad uproszczonych, warto też obejrzeć poniższe tutoriale:

1. Orders, unit activation sequence
2. Face-to-face roll
3. Modifiers
4. Impetuous orders
5. Smoke grenades
6. Camouflage and hiding - basics
7. Camouflage and hiding - camo attacks
8. Camouflage and hiding - reacting to camo



  • Jak wybrać frakcję?


Jedną z wielkich zalet w Infinity jest bardzo dobre zbalansowanie frakcji. Nie ma tu ubernacji, która pierze wszystkim tyłki, ani frakcji która poprzez swoją słabość jest niegrywalna. Polecam zatem wybierać frakcję bazując na fluffie, wizualnej atrakcyjności figurek, preferowanym stylu gry.

Fluff dostępny jest jedynie w drukowanych wersjach podręczników, poniżej opiszę każdą z frakcji, ich armie sektorowe i zamieszczę kilka linków.


    A co to Armie Sektorowe?

Po wybraniu danej frakcji, możemy grać tak zwaną czystą frakcją, która ma do dyspozycji wszystkie jednostki do niej należące, albo możemy grać jej sektorówką w ramach której mamy do wyboru tylko niektóre jednostki danej frakcji, ale za to zwykle w większych ilościach. Zyskujemy wtedy też możliwość wystawiania potężnych Linków.


    PanOceania


Fluff Video
Strona z figurkami

Opisy zestawów startowych:
PanOceania
Military Orders
Acontecimento Shock Army


PanOceania jest największym SuperPaństwem w sferze ludzi. Wywodzi się z Indii, Australii i Oceani, a powstała po upadku zachodnich potęg w wyniku kryzysu ekonomicznego. Kontynuuje chrześcijańskie i demokratyczne tradycje tak zwanej cywilizacji zachodniej, będąc jednocześnie liderem najnowszych technologii, potęgą ekonomiczną z wysokim standardem życia społeczeństwa.

PanOceania wydaje się z początku prostolinijną frakcją. Jednostki są dobre w strzelaniu, brakuje brudnych sztuczek, ale gdy przyjrzymy się dokładnie, odnajdziemy imponujący wybór TAG`ów (mechów), REM`ów (robotów), jednostek z kamuflażem termooptycznym i pancerzy wspomaganych. Kierując tą frakcją należy wykorzystać posiadaną przewagę technologiczną - uderzyć mocno i nie puszczać.

Armie Sektorowe:
Acontecimento Shock Army - Planeta Acontecimento jest centrum przemysłowym PanOceanii, w większości pokryta gęstą dżunglą. Jej armia to szturmowe siły zbrojne doskonale wyszkolone do walki w ciężkim terenie, a w szczególności w dżungli.

Military Orders -
Neoterra Capitalline Army -


    Yu Jing


Fluff Video
Strona z figurkami

Opisy zestawów startowych:
Yu Jing
Imperial Service
Japanese Sectorial Arm

Yu Jing powstał w rezultacie opanowanie większości Azji przez Chiny. Aby lepiej zasymilować wszystkie podbite narody stworzono nowy twór polityczny - Yu Jing, który miał byc wspólnym dobrem wszystkich azjatów. Oparty został na połączeniu komunistycznej jedynej partii i odtworzonych dynastii cesarskich.

Yu Jing koncentruje się na walce na małych odległościach. Mniejszą ilości TAG'ów niż PanOceania, Yu Jing z powodzeniem nadrabia najlepszą i najbardziej zróżnicowaną ciężką piechotą w pancerzach wspomaganych oraz niekonwencjonalnymi robotami bojowymi.

Armie Sektorowe:
Japanese Sectorial Army - Terroryści, bojownicy o wolność. Japończycy nie są zadowoleni z dominacji Chin, traktowani są przez to w Yu Jing jako obywatele drugiej kategorii. Japońska armia często z tego powodu traktowana jest przez dowództwo Yu Jing jako mięso armatnie. Jest to lekka, szybka armia szturmowa posiadająca w swoich szeregach pancerze wspomagane w stylu samurajów, oraz gangi motocyklowe.

Imperial Service - Tajna policja i wykonawca woli Smoka - Cesarza Yu Jing. Zaawansowana technologicznie, wspierana przez jednostki ALEPH. Posiada w swoich szeregach karne jednostki formowane z więźniów, wliczając samobójców z wypranymi mózgami rekrutowanych spośród więźniów politycznych.


    Haqqislam


Fluff Video
Strona z figurkami

Opisy zestawów startowych:
Haqqislam
Hassassin Bahram
Qapu Khalqi

Po etycznym i społecznym upadku starego islamu, wyznawcy idei Drugiego Proroka opuścili Ziemię, szukając nowego miejsca w którym mogliby stworzyć społeczeństwo oparte na zasadach Nowego Islamu - Haqqislamu. Planeta jaką znaleźli była niemalże jałową, spaloną słońcem pustynią, ale ciągła walka z przyrodą zrobiła z Haqqislamitów najlepszych planetologów i biologów w sferze człowieka. Nowy Islam przeżywa teraz złoty okres nauki, kultury i filozofii.

Armia Haqqislamu składa się głównie z lekkiej i średniej piechoty. Nieco słabszy poziom technologiczny w porównaniu z PanOceanią i Yu Jingiem nadrabiają liczebnością. Mistrzostwo w naukach biologicznych pozwoliło im stworzyć genetycznie wzmocnionych żołnierzy oraz potężne bronie wirusowe.

Armie Sektorowe:
Hassassin Bahram - Tajemnicza sekta asasynów. Armia elitarnych, świetnie wyszkolonych specjalistów.

Qapu Khalqi - Strażnicy szlaków handlowych. Armia z dużą ilością najemników, oraz wsparciem jednostek Nomadów. Posiada bardzo dobre Link Teamy.



    Nomads


Fluff Video
Strona z figurkami

Opisy zestawów startowych:
Nomads
Corregidor
Bakunin

Społeczeństwo Nomadów tworzą wyrzutkowie, niechciani, jednostki niekonwencjonalne. Nomadzi żyją na trzech olbrzymich statkach kosmicznych stale przemierzających pustkę. Oferują wszystkim chętnym najlepszych kosmicznych techników, hakerów, najemników. Dają schronienie dla każdego wyrzutka z innych frakcji.

Taktyka Nomadów często opiera się na brudnych sztuczkach. Może im nieco brakować bezpośredniej siły ognia (chociaż nie nalezy lekceważyć ich lekkich TAG'ów), ale posiadają najlepszych hakerów i specjalistów. Mają duży wybór bardzo dobrych dronów.

Armie Sektorowe:
Corregidor - Statek najemników. Dużo TAG'ów, świetni żołnierze liniowi i desantowi.

Bakunin - Statek dziwaków i dom dla zakazanej bionauki. Najlepsi hakerzy i sporo dziwnych mutantów.



    Ariadna


Fluff Video
Strona z figurkami

Opisy zestawów startowych:
Ariadna
Caledonian Highlander Army
Merovingian Rapid Response Force

Ariadna to nazwa jednego z pierwszy statków kolonizacyjnych wysłanych przez tunel czasoprzestrzenny. Z niewiadomych przyczyn tunel ten załamał się i koloniści zostali odcięci od ziemi na planecie Dawn zamieszkałej przez nieprzyjaznych, prymitywnych obcych. Aridniańczycy aby przetrwać musieli się przystosować do ciężkich warunków. Po ponad stu latach ludzka sfera nawiązała ponowny kontakt z Ariadną. Byli koloniści, którzy uważali Dawn za swój nowy dom, musieli podjąć walkę z dużymi korporacjami, które pragnęły zagarnąć bogate w naturalne zasoby ziemie planety.

Ariadna jest najsłabiej rozwiniętą technologicznie frakcją. Jej uzbrojenie przypomina dzisiejsze. Braki w technologi muszą kompensować liczebnością, wyszkoleniem, dużą ilością kamuflażu, artylerią rakietową i wilkołakami...


Armie Sektorowe
Caledonian Highlander Army - Szkoci w kosmosie. Armia jako jedna z nielicznych może z powodzeniem skoncentrować się na walce w zwarciu. W ich szeregach walczą "wilkołaki", które mogą przyjąć na siebie niesamowicie dużą ilość ołowiu i przeć dalej do przodu.

Merovingian Rapid Response Force - Najbardziej technologiczna armia Ariadny. Jednostki ma tanie, mobilne, z duża ilością kamuflażu i broni specjalnych. Jako jedyna w Ariadnie posiada dostęp do TAG'a.



    ALEPH


Fluff Video
Strona z figurkami

Opisy zestawów startowych:
ALEPH
Steel Phalanx

ALEPH jest pierwszą i jedyną legalną sztuczną inteligencją działającą w ludzkiej sferze. Jej zadaniem jest organizacja życia w sferze, od koordynacji skoków między układowych, do giełdy. jej zwolennicy twierdzą, że jest gwarantem stabilności dla całego społeczeństwa. Nomadzi twierdzą, że ALEPH jest tyranem, który czeka na właściwy moment, aby przejąć kontrolę nad ludzkością.

Jej wojska są nieliczne, elitarne, wykorzystujące najnowsze, często tajne technologie. Wszyscy jej żołnierze to roboty, cyborgi i bioroboty o nadludzkiej wytrzymałości.

Armie Sektorowe:
Steel Phalanx - Po ataku Combined Army na ludzkość okazało się że dotychczasowe siły ALEPH są niewystarczające do odparcia nowego zagrożenia. Powołano wtedy do życia nową armię złożoną z super-żołnierzy - Stalową Falangę. Armia typowo uderzeniowa oparta na wielu niewielkich linkach prowadzonych przez imiennych bohaterów. Wszyscy bohaterowie stworzenia są na wzór bohaterów wojen trojańskich.



    Combined Army


Fluff Video
Strona z figurkami

Opisy zestawów startowych:
Combined Army
Shasvastii Expeditionary Force

Pierwszy kontakt ludzkości z inteligentną, obcą formą życia skończył się wojną. Wyewoluowana Inteligencja (EI) widząc, że entropia wszechświata dąży do jego unicestwienia, rozpoczęła drogę ku transcendencji do wyższego wymiaru egzystencji. Na jej drodze do celu nie liczy się żadna cywilizacja. W celu podboju gatunków jakie staną jej na przeszkodzie stworzyła Combined Army - armię złożoną z gatunków, które zostały podbite i złożyły jej przysięgę lojalności.

Frakcja elitarnych żołnierzy. Posiada wiele unikalnych umiejętności, jak przejmowanie kontroli nad wrogiem, przenoszenie świadomości martwego dowódcy do innego ciała. Bardzo wielu różnorodnych specjalistów, bardzo niebezpiecznych we właściwych rękach.

Armie Sektorowe:
Morat Aggression Force - Rasa nieustraszonych wojowników, o mało subtelnej taktyce - uderzyć mocno, tak żeby bolało. Bardzo ofensywna, bez kamuflażu, bez sztuczek.

Shasvastii Expeditionary Force - Rasa, która będąc kiedyś na skraju wyginięcia ma obsesję na punkcie przetrwania gatunku jako całości. Preferują przeżycie za wszelką cenę, wybierając kamuflaż, infiltrację i sabotaż, aby przenieść walkę na terytorium wroga. Dużo kamuflażu, groźni zabójcy, ale brakuje prostej siły ognia.



    Tohaa


Fluff Video
Strona z figurkami

Cywilizacja strzegąca starożytną wiedzę. Ich naturalnym wrogiem jest EI. Po ataku Combined Army na Paradiso skontaktowali się z ludźmi szukając sprzymierzeńców. Są mistrzami w biotechnologii, często pomagają w ewolucji innym gatunkom i po osiągnięciu przez nie samoświadomości włączają je w swoje społeczeństwo.

Stosunkowo tanie jednostki, zadziwiająco odporne dzięki wyposażeniu w biopancerze. Ich armia opiera się na malutkich, ale licznych Link Team'ach. Jako wsparcie posiadają biomodyfikowane jednostki, dużo broni wirusowej.

Armie Sektorowe:
Na razie brak.



  • Co jest potrzebne aby zacząć grać?


- zasady
- figurki
- listę armii, można ją napisać ręcznie, albo użyć Army Buildera: Oficjalny, Fanowski.
- miarkę (najlepiej calową)
- kości d20 (wystarczą 3-4)
- stół 4'x4'
- Teren. Do gry w Infinity potrzeba baaardzo dużo terenu! Każda przestrzeń większa niż 8 cali stanowi potencjalną strefę śmierci. Często wile problemów, jakie początkujący mają z tą grą wynika z niedostatecznej ilości terenu na stole. Teren powinien dawać dobrą osłonę i nie powinin być zbyt dziurawy.
Oficjalny tutorial rozstawiania terenu.
- Scenariusz. Infinity można grać jako zwykłą wyżynkę, ale w pełni można docenić tą grę dopiero grając scenariusze.
Tutaj znajduje się system losowych scenariuszy, a tutaj znajdują się oficjale scenariusze turniejowe.



  • ITS - co za pies?


Infinity Tournament System - jest to oficjalny system turniejowy. Aby w nim uczestniczyć należy zarejestrować się na stronie:

ITS rejestracja

Biorąc od tej pory udział w turniejach oznaczonych jako turnieje ITS dostarczamy do organizatorów swój publiczny PIN. Organizator po zakończeniu turnieju rejestruje wyniki w systemie ITS. Za każdy turniej dostajemy punkty, które dają nam określone miejsce w oficjalnym rankingu.

Od nowego roku startuje nowy sezon ITS 2014. W nowym sezonie pojawia się kilka nowości. Po pierwsze ranking opierał się będzie o system Elo. Oznacza to, że aby awansować w rankingu musimy grać z przeciwnikami o podobnym lub wyższym od naszego poziomie. Więcej punktów dostajemy za uczestnictwo w większych turniejach. W każdym turnieju system wylicza jakie powinniśmy zająć miejsce, jeżeli będziemy wyżej to dostajemy punkty, jeżeli będziemy niżej to punkty tracimy.

Więcej informacji napiszę, gdy pojawią się oficjalne zasady na sezon 2014



  • Ceny turniejowej rozpiski i gdzie kupować.
by Misio

Nie da się zrównać każdej frakcji do jednej ceny. Jak w każdym systemie są armie skrajnie hordowe bazujące na tanich w punktach modelach i te elitarne, posługujące się małą liczbą wyspecjalizowanych jednostek. W Infinity skrajnościami prawdopodobnie są Ariadna i Aleph. Koszta punktowe oczywiście odwracają się w potrzebnych PLN.

Dotychczas zalecane było jako format turniejowy 300p, teraz wraz z ITS 2014 pojawiają się trzy formaty 200,300,400p. Wciąż jednak 300 będzie tym najbardziej optymalnym. Można założyć że do gry wtedy potrzebne będzie "średnio" 12 modeli, gdzie 9-10 będzie piechotą, a pozostałe czymś grubszym jak REM, TAG, Warbeast.

Jak to przełoży się na zakupy w konkretnych miejscach

1) Oficjalny dystrybutor http://sklep.wargamer.pl
Piechurzy to cena 37zł za blister z jednym ludkiem, 63zł za dwóch lub jednego większego, 42zł za imiennego lub specjalistę. Od 100 do 160zł jakieś grube pudło z TAGiem albo np złożonym starterem.

Daje to 10x37 + 130 + 63 = 563zł za kompletną armię. Można pewnie przyjąć wachnięcie od 500 do 650zł.

2) Z Wargamera przez wspólne zamówienie ze zniżką. W tej chwili jest to stałe 15% gdy zamawiamy wspólnie, maksymalnie możemy wyrobić 20% zniżki i brakuje do tego limitu ok 1500zł.

Przeliczając to wyjdzie więc przy 20% zniżki 400-520zł zamiast 500-650zł za pełną i nową turniejową armię.

3) Targowisko na ogólnopolskim forum Infinity. Trzeba być zalogowanym. http://wargamer.pl/forum/viewforum.php?f=108

Tu jak komuś to nie przeszkadza figury z drugiej ręki można kupić za 10-18zł od piechura zamiast 37zł w sklepie lub 30zł w zamówieniu wspólnym. Najwięcej jest takich za ok 16zł. Wiadomo jak w każdych ogłoszeniach nie ma się takiego wyboru jak w sklepie, trzeba utrafić w ofertę zbieżną z naszymi potrzebami, za to jednak można kupić całe turniejowe rozpiski od 100 do 250zł.

Jak to się ma w luźnym przyrównaniu do WFB czy NST. W Tacticsie dobrze turniejowo pogra się za ok 100-150zł nowymi. W Infinity przy dobrych wyborach i pogrzebaniu w ofertach używek i nówek między 200 a 400zł. W WFB za używaną armię na turniejowe Euro trzeba dać ok 1000zł, a w sklepie odpowiednio więcej.


  • Przykładowe listy.

Battle Box & Beyond - Haqqislam - 200pkt.

Film z omówieniem listy
Wszystkie figurki z listy.

Kupić należy:
INF 0227 Hassassin Bahram
INF 0326 Hassassin Farzans
INF 0422 Hassassin Barid

Całość za 222zł, ze zniżką przy zamówieniu poprzez Wargaming Łódź - ok 180zł


Battle Box & Beyond - PanOceania - 200pkt.

Film z omówieniem listy
Wszystkie figurki z listy.

Kupić należy:
INF 0249 The Shock Army of Acontecimento Starter
INF 0250 Nagas (Hacker)
INF 0296 Guarda de Assalto

Całość za 248zł, ze zniżką przy zamówieniu poprzez Wargaming Łódź - ok 200zł


Battle Box & Beyond - Nomads - 200pkt.

Film z omówieniem listy
Wszystkie figurki z listy.

Kupić należy:
INF 0416 Corregidor Jurisdictional Command
INF 0376 Wildcats
INF 0398 Wildcats (Heavy Rocket Launcher)

Całość za 222zł, ze zniżką przy zamówieniu poprzez Wargaming Łódź - ok 180zł


Battle Box & Beyond - ALEPH - 200pkt.

Film z omówieniem listy
Wszystkie figurki z listy.

Kupić należy:
INF 0383 The Steel Phalanx Sectorial Starter Pack.
INF 0364 Ekdromoi

Całość za 175zł, ze zniżką przy zamówieniu poprzez Wargaming Łódź - ok 160zł


Battle Box & Beyond - Tohaa - 200pkt.

Film z omówieniem listy
Wszystkie figurki z listy.

Kupić należy:
INF 0378 Tohaa Starter Pack.
INF 0394 Makaul Troops

Całość za 260zł, ze zniżką przy zamówieniu poprzez Wargaming Łódź - ok 210zł


Góra
Offline Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL