Armię się robi mega prosto, a każdy kto kiedykolwiek grał w 40k lub WFB ogarnie to w sekundę.
W pierwszym poście tego tematu jest link do kosztów punktowych. Wystarczy ściągnąć, odnaleźć swoją armię i zacząć liczyć. Gramy na 1000 punktów Vanguard, więc musimy mieć przynajmniej jedną jednostkę z kategorią Leader oraz minimum 2 jednostki z kategorią Battleline. Jak spełnimy te warunki, możemy brać co chcemy, ale nie nie więcej jak 4 Leaderów, max 2 jednostki Artylerii oraz max 2 modele Behemot. Każda z tych kategorii jest wypisana w tabelce na prawo od nazwy jednostki, więc nie można się pogubić.
Jednostki inne niż monstra lub bohaterowie bierzemy w multiplikacjach minimalnej ilości chłopków w oddziale. Np. Liberatorzy Sigmarinsów kosztują 100 pkt. za 5 chłopa. W minimum unit size mamy napisane 5, w maximum 20. Więc możemy wziąć minimum 5 chłopa za 100 pkt., 10 za 200 pkt., 15 za 300 pkt., a maksymalnie 20 za 400 pkt. Jeśli chcemy wziąć np. 18 chłopa bo tylko tyle modeli mamy, to i tak musimy zapłacić pełny koszt jak za dwudziestu chłopa.
Chcemy coś przyzywać? Musimy sobie odłożyć na to punkty z dostępnej puli. Np. biorę armię za 700 punktów, a 300 przeznaczam na summoning. W czasie bitwy mogę te punkty wydać na przyzwanie dowolnej jednostki spośród dostępnych, ale płacę za nią odpowiednią ilość punktów jakbym dołączał ją do rozpiski. Przyzwę Daemon Prince'a za 160? Z 300 pkt. zostaje mi dostępnych 140, a więc mogę przyzwać jeszcze 10 horrorów. Wyjątkiem od tej reguły są zasady pozwalające uzupełnić unit jak u Flesh Eater Courts - one mają uzupełnienia darmowe, pod warunkiem, że liczba modeli nie przekroczy ilości początkowej oddziału.
Jeśli chodzi o frakcje, to można brać dosłownie wszystko w obrębie danego Grand Alliance. Chaos Warriorzy + Clan Raty + Bloodthirster? Proszę bardzo, można. Liberatorzy Sigmarines + działo krasnoludów + Magmadroth + Skinki? Można.
Trzymanie się danego słowa kluczowego u wszystkich modeli (do znalezienia na dole każdego warscrollu) przynosi korzyść w postaci specjalnej jednostki w Battleline. Jak wezmę same jednostki ze słowami kluczowymi Nurgle i Mortal, mogę wziąć Putrid Blightknightów jako Battleline. Za formacje za to płaci się dodatkowe punkty.
Z ważnych rzeczy pozostaje jeszcze wzmianka o tym, że można próbować rzucić tylko jeden czar danego rodzaju na turę, więc nie rzucimy w tej samej turze dwóch Arcane Boltów czy Mystic Shieldów, co trzeba brać pod uwagę jakby się chciało wystawić spam magów.
Warlord Traity i Artefakty to nieznaczące dodatki, o których można sobie przypomnieć przed bitwą, ale można grać bez nich.
Ludziska, dajcie tej grze szansę, ona naprawdę jest lepsza niż się z początku wydaje.