Regulamin 4 odsłony ligi.
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 8 sty 2012, o 16:05
- Gram w:: Mordheim, FoW, BloodBowl, Full Thrust,Infinity,KoW
Regulamin 4 odsłony ligi.
Stagraf Studio zaprasza do udziału w 4 odsłonie ligi sklepowej Warhammer Fantasy Battles.
Liga będzie trwać pięć tygodniowych rund od 19 maja do 23 czerwca.
Parowania oraz wyniki każdej z rund będą się pojawiały najpóźniej w każdą niedzielę popołudniu.
Format: 1600 pkt.
Każdy gracz tworzy rozpiskę na 1600 pkt wg. aktualnych ksiąg armii i zasad z podręcznika głównego WFB.
Wyjątki od zasad:
- Maksymalnie 12 pd do użycia na turę magii
- Bohaterom przysługuje "look out, sir" od następujących czarów: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway (11-12 efekt).
Bitwy będą rozgrywane według Wirtualnej linii widoczności zgodnie z poniższa tabelą:
wysokość/typ jednostek
0-roje
1-piechota oraz wilki (ogary chaosu, upiorne wilki, skaveńskie uzbrojenie wspierające)
2-kawaleria, machiny wojenne, piechota potworów, rydwany
3-kawaleria potworów
4-wszystkie modele z zasadą duży cel
Góra o jednym poziomie na wysokość 3.
Domy mają wysokość 4 niezależnie od ilości poziomów.
Linię widoczności mierzymy po obrysie terenu (czyli pochyłość górki nie odsłania oddziału).
Proxy: dopuszczone jest użycie kilku proxów jednak należy zachować zdrowy rozsądek ( nie wystawiamy samych podstawek- można postawić w proxowanym oddziale pierwszy szereg z właściwych modeli a resztę oddziału mogą stanowić inne modele). Armia musi posiadać conajmniej 80% odpowiednich modeli.
Gramy według oficjalnych zasad GW oraz errat i FaQ jakie GW wydało do 15 maja 2012 roku.
NIE stosujemy uściśleń Listy sędziowskiej ogólnopolskiej ligi battla!
Niejasności należy przedyskutować z przeciwnikiem i swoje racje popierać podręcznikiem/armybookiem.
W przypadku gdy dogadanie się nie przynosi efektu stosujemy zwyczajowy rzut na 4+ i do końca bitwy podtrzymujemy wynik rzutu stosując się do uzgodnionej zasady.
Zgłoszenia wraz z rozpiskami przyjmowane są na pm, maila lub na forum w odpowiednim temacie do 19 maja 2012 roku.
Proszę o odpowiedzialne zgoszenia. Jeśli nie jesteś pewien/pewna rozegrania w 100% wszystkich 5 rund to sie nie zgłaszaj bo tylko zepsujesz rozgrywki przeciwnikowi z którym nie rozegrasz bitwy.
W wyjątkowych przypadkach gdy gracze nie mogą rozegrać bitwy na czas będą stosowane rozwiązania indywidualne.
Scenariusze:
Bitwy będą rozgrywane wg, 3 scenariuszy.
Przed bitwą losujemy scenariusz rzucając K6:
1-2 Dawn attack
3-4 Battle for the pass
5-6 Battleline
Na każdym stole znajdują się następujące tereny:
Zielony stół: 2 lasy, 2 górki, 1 domek 1 lvl, jeden domek 2 lvl, kilka płotów/murków.
Szary stół: okrągła wieża 3 lvl, domek 1 lvl, 3 obeliski/los bloker + impass.
Terenami magicznymi w tej odsłonie sa budynki. Stosujemy zasady Arcane Architecture (budynek/wieża kiedyś było miejscem kultu itd.)
Przed grą rzucamy K6 ża każdy budynek/wieżę:
1.Haunted Mantion- na koniec fazy strzelania kazdego z graczy oddziały w 6" od budynku otrzymują k6 hitów S1 no armour save (za każdy oddział rzuca się osobno). Oddział w budynku dostaje zasadę fear (i nie otrzymuje obrażeń).
2.Acropolis of Heroes- oddziały w 6" zyskują zasadę stubborn a oddział będący w budynku zyskuje +1 to hit w walce wręcz
3.Grail Chapel- Oddziały w 6" od budynku otrzymują regenerację (6+). Oddział w budynku dodatkowo posiada zasadę stubborn.
4.Zwykły budynek
5.Dwarf Brewhouse- Oddziały w 6" od budynku posiadają Immune to psychology oraz stubborn.
Krasnoludy w 6" dostają zasadę unbreakable ale aby odejść od budynku musza zdać Ld z karą -3 do Ld.
6.Wizards Tower- czarodziej będący na początku fazy magii 3" od budynku posiada znajomość całej swojej domeny jednak jeśli w zasięgu 3" jest kilku magów to losuje się który z nich dostaje ten bonus. Mag zapomina "nadprogramowe" czary gdy tylko oddali sie od budynku na więcej niż 3".
Jeśli zdaży się tak że jakiś oddział wchodzi w zasięg działania kilku budynków to efekt jest losowany.
Punktacja w bitwach.
Generał 100
Bsb 100
sztandar oddziałowy 25
50% punktów za oddziały sprowadzone poniżej ¼ stanu początkowego oraz za jednostki uciekające.
Progi punktowe są co 170 pkt.
Wyniki należy zgłaszać koordynatorowi zaraz po bitwie. Podawane sa małe punkty zdobyte i stracone. Resztę zrobi maszyna losująca:P
Pierwsza runda parowana losowo a później systemem szwajcarskim.
Do obsługi ligi wykorzystywany jest program "Sędziówka 3.5.5"
Liga będzie trwać pięć tygodniowych rund od 19 maja do 23 czerwca.
Parowania oraz wyniki każdej z rund będą się pojawiały najpóźniej w każdą niedzielę popołudniu.
Format: 1600 pkt.
Każdy gracz tworzy rozpiskę na 1600 pkt wg. aktualnych ksiąg armii i zasad z podręcznika głównego WFB.
Wyjątki od zasad:
- Maksymalnie 12 pd do użycia na turę magii
- Bohaterom przysługuje "look out, sir" od następujących czarów: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway (11-12 efekt).
Bitwy będą rozgrywane według Wirtualnej linii widoczności zgodnie z poniższa tabelą:
wysokość/typ jednostek
0-roje
1-piechota oraz wilki (ogary chaosu, upiorne wilki, skaveńskie uzbrojenie wspierające)
2-kawaleria, machiny wojenne, piechota potworów, rydwany
3-kawaleria potworów
4-wszystkie modele z zasadą duży cel
Góra o jednym poziomie na wysokość 3.
Domy mają wysokość 4 niezależnie od ilości poziomów.
Linię widoczności mierzymy po obrysie terenu (czyli pochyłość górki nie odsłania oddziału).
Proxy: dopuszczone jest użycie kilku proxów jednak należy zachować zdrowy rozsądek ( nie wystawiamy samych podstawek- można postawić w proxowanym oddziale pierwszy szereg z właściwych modeli a resztę oddziału mogą stanowić inne modele). Armia musi posiadać conajmniej 80% odpowiednich modeli.
Gramy według oficjalnych zasad GW oraz errat i FaQ jakie GW wydało do 15 maja 2012 roku.
NIE stosujemy uściśleń Listy sędziowskiej ogólnopolskiej ligi battla!
Niejasności należy przedyskutować z przeciwnikiem i swoje racje popierać podręcznikiem/armybookiem.
W przypadku gdy dogadanie się nie przynosi efektu stosujemy zwyczajowy rzut na 4+ i do końca bitwy podtrzymujemy wynik rzutu stosując się do uzgodnionej zasady.
Zgłoszenia wraz z rozpiskami przyjmowane są na pm, maila lub na forum w odpowiednim temacie do 19 maja 2012 roku.
Proszę o odpowiedzialne zgoszenia. Jeśli nie jesteś pewien/pewna rozegrania w 100% wszystkich 5 rund to sie nie zgłaszaj bo tylko zepsujesz rozgrywki przeciwnikowi z którym nie rozegrasz bitwy.
W wyjątkowych przypadkach gdy gracze nie mogą rozegrać bitwy na czas będą stosowane rozwiązania indywidualne.
Scenariusze:
Bitwy będą rozgrywane wg, 3 scenariuszy.
Przed bitwą losujemy scenariusz rzucając K6:
1-2 Dawn attack
3-4 Battle for the pass
5-6 Battleline
Na każdym stole znajdują się następujące tereny:
Zielony stół: 2 lasy, 2 górki, 1 domek 1 lvl, jeden domek 2 lvl, kilka płotów/murków.
Szary stół: okrągła wieża 3 lvl, domek 1 lvl, 3 obeliski/los bloker + impass.
Terenami magicznymi w tej odsłonie sa budynki. Stosujemy zasady Arcane Architecture (budynek/wieża kiedyś było miejscem kultu itd.)
Przed grą rzucamy K6 ża każdy budynek/wieżę:
1.Haunted Mantion- na koniec fazy strzelania kazdego z graczy oddziały w 6" od budynku otrzymują k6 hitów S1 no armour save (za każdy oddział rzuca się osobno). Oddział w budynku dostaje zasadę fear (i nie otrzymuje obrażeń).
2.Acropolis of Heroes- oddziały w 6" zyskują zasadę stubborn a oddział będący w budynku zyskuje +1 to hit w walce wręcz
3.Grail Chapel- Oddziały w 6" od budynku otrzymują regenerację (6+). Oddział w budynku dodatkowo posiada zasadę stubborn.
4.Zwykły budynek
5.Dwarf Brewhouse- Oddziały w 6" od budynku posiadają Immune to psychology oraz stubborn.
Krasnoludy w 6" dostają zasadę unbreakable ale aby odejść od budynku musza zdać Ld z karą -3 do Ld.
6.Wizards Tower- czarodziej będący na początku fazy magii 3" od budynku posiada znajomość całej swojej domeny jednak jeśli w zasięgu 3" jest kilku magów to losuje się który z nich dostaje ten bonus. Mag zapomina "nadprogramowe" czary gdy tylko oddali sie od budynku na więcej niż 3".
Jeśli zdaży się tak że jakiś oddział wchodzi w zasięg działania kilku budynków to efekt jest losowany.
Punktacja w bitwach.
Generał 100
Bsb 100
sztandar oddziałowy 25
50% punktów za oddziały sprowadzone poniżej ¼ stanu początkowego oraz za jednostki uciekające.
Progi punktowe są co 170 pkt.
Wyniki należy zgłaszać koordynatorowi zaraz po bitwie. Podawane sa małe punkty zdobyte i stracone. Resztę zrobi maszyna losująca:P
Pierwsza runda parowana losowo a później systemem szwajcarskim.
Do obsługi ligi wykorzystywany jest program "Sędziówka 3.5.5"
Re: Regulamin 4 odsłony ligi.
Zgłaszam się.
Lizaki oczywiście
Btw. Salamandra (War beast) jaką ma wielkość?!
Lizaki oczywiście
Btw. Salamandra (War beast) jaką ma wielkość?!
Lizak.
Re: Regulamin 4 odsłony ligi.
War Beast miał na VLoS wysokość 1, jeśli się nie mylę, ale może tutaj będzie inaczej.
Re: Regulamin 4 odsłony ligi.
Git.
Jeśli mogę mieć jakieś uwagi, to sugerowałbym dodanie scenariusza Breakthrough. W tej chwili są 2 scenariusze losowe i 1 taktyczny. BT jest taktyczny i nie karci żadnej armiii.
Dla tych co nie kojarzą:
Jeśli mogę mieć jakieś uwagi, to sugerowałbym dodanie scenariusza Breakthrough. W tej chwili są 2 scenariusze losowe i 1 taktyczny. BT jest taktyczny i nie karci żadnej armiii.
Dla tych co nie kojarzą:
. Breakthrough
Wystawienie: standardowe.
Cel: przekroczenie swoimi oddziałami połowy pola bitwy i utrzymanie swoich oddziałów w tej strefie.
Wynik bitwy: określa się licząc wyłącznie wartość punktową nieuciekających oddziałów własnych, które na koniec bitwy są na połowie stołu należącej do przeciwnika (oddział stoi na tej połowie gdzie jest większa część oddziału/modelu). Liczy się finalną wartość oddziału (więc jeśli na koniec bitwy oddział jest społowiony, to liczy się za niego tylko połowę punktów).
Wynik starcia określa się wg różnicy punktów i tabeli:
0 100 10
101 200 11
201 300 12
301 400 13...
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 8 sty 2012, o 16:05
- Gram w:: Mordheim, FoW, BloodBowl, Full Thrust,Infinity,KoW
Re: Regulamin 4 odsłony ligi.
Dziwny ten scenariusz. Skąd on jest?
Re: Regulamin 4 odsłony ligi.
Był grany na kliku turniejach 8ed, w tym 2 masterach.
Czy ja dobrze widzę, że speciale są dopuszczeni bez ograniczeń?
Czy ja dobrze widzę, że speciale są dopuszczeni bez ograniczeń?
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 8 sty 2012, o 16:05
- Gram w:: Mordheim, FoW, BloodBowl, Full Thrust,Infinity,KoW
Re: Regulamin 4 odsłony ligi.
Tak Zembolu. Gorbag pytał o to na forum OŁ. Imienni dopuszczeni ale nie można ich proxować.
Re: Regulamin 4 odsłony ligi.
OK, dzięki za odpowiedź.