System punktowania turniejowego
: 30 kwie 2014, o 12:35
Po ostatnim turnieju pojawiły się pytania dotyczące systemu punktowego.
Trochę porozkminiałem scenary i zasady i najbliżej Mordce jest w tej chwili do Wh40k.
Ogólnie to w Mordce sporo jest misji zadaniowych w stylu znajdź coś, zajmij coś, przechwyć coś itp.
Czyli mamy tak zwany objective.
Dodatkowo można dodać punkty za:
- zabicie dowódcy- odp. slay the warlord
- pierwszy zgon-odp. first blood
- zajęcie deploya przeciwnika
Czyli mamy 3 VP za poboczne objective plus X VP za główne cele.
W zależności od misji daje się odpowiednią ilość VP na każdy objective.
Doprowadzenie do rout-testu i wycofania przeciwnika 5VP
Dobrowolne opuszczenie pola walki -3VP
Dodatkowo jako że w rulebooku zapisany jest bonus za różnicę ratingową band można się pokusić o danie bonusu. Jeśli walczą bandy o ratingu różniącym się o 50 pkt to gracz z niższym ratingiem zaczyna z przewagą np 2-3 VP.
Dla przykładu:
Wyrdstone hunt- 4 kamyki (dajmy na to po 3VP za kamyk)
Banda Krasnali rating 78
Banda Skavenów ratind 128
Krasnale zaczynają z bonusem 3 VP
Obie bandy mają po 2 kamyki, krasnale zabiły dowodzącego szczurami oraz jako pierwsze przelały krew a szczury wbiegły w deploy krasnali (suma VP 11 krasnale : 7 szczury).
Szczury spowodowały jednak na tyle duże straty u wroga że ten usciekł z pola walki tym samym dając szczurom 5VP i w ostatecznym rozrachunku wychodzi 12:11 dla szczurków.
Tabela prosta bo nie wyliczamy różnicy VP tylko sumujemy co bitwa. Jako małe punkty liczone są ratingi na koniec każdej bitwy ale z zaznaczeniem że najemnicy do koncowego ratingu się nie zaliczają (bo mając sporo złota można sobie sztucznie nabić rating dokupując kilku najemników).
Sugestie jakieś?
Trochę porozkminiałem scenary i zasady i najbliżej Mordce jest w tej chwili do Wh40k.
Ogólnie to w Mordce sporo jest misji zadaniowych w stylu znajdź coś, zajmij coś, przechwyć coś itp.
Czyli mamy tak zwany objective.
Dodatkowo można dodać punkty za:
- zabicie dowódcy- odp. slay the warlord
- pierwszy zgon-odp. first blood
- zajęcie deploya przeciwnika
Czyli mamy 3 VP za poboczne objective plus X VP za główne cele.
W zależności od misji daje się odpowiednią ilość VP na każdy objective.
Doprowadzenie do rout-testu i wycofania przeciwnika 5VP
Dobrowolne opuszczenie pola walki -3VP
Dodatkowo jako że w rulebooku zapisany jest bonus za różnicę ratingową band można się pokusić o danie bonusu. Jeśli walczą bandy o ratingu różniącym się o 50 pkt to gracz z niższym ratingiem zaczyna z przewagą np 2-3 VP.
Dla przykładu:
Wyrdstone hunt- 4 kamyki (dajmy na to po 3VP za kamyk)
Banda Krasnali rating 78
Banda Skavenów ratind 128
Krasnale zaczynają z bonusem 3 VP
Obie bandy mają po 2 kamyki, krasnale zabiły dowodzącego szczurami oraz jako pierwsze przelały krew a szczury wbiegły w deploy krasnali (suma VP 11 krasnale : 7 szczury).
Szczury spowodowały jednak na tyle duże straty u wroga że ten usciekł z pola walki tym samym dając szczurom 5VP i w ostatecznym rozrachunku wychodzi 12:11 dla szczurków.
Tabela prosta bo nie wyliczamy różnicy VP tylko sumujemy co bitwa. Jako małe punkty liczone są ratingi na koniec każdej bitwy ale z zaznaczeniem że najemnicy do koncowego ratingu się nie zaliczają (bo mając sporo złota można sobie sztucznie nabić rating dokupując kilku najemników).
Sugestie jakieś?