[Wycięte] Karty (?) turniejowe

Rozpiski, zasady i pogaduchy o termosach i marynatach
Awatar użytkownika
VonBarnaky
Posty: 523
Rejestracja: 13 sty 2012, o 17:21
Gram w:: X-wing, Fow, Wfb, 40k,Mordheim
Lokalizacja: Gehenna

[Wycięte] Karty (?) turniejowe

Post autor: VonBarnaky » 26 cze 2016, o 11:43

Czemu nie można grać na misjach od GW? :roll:
- Grant Ward?
- Yes, I'Am.
Awatar użytkownika
Enzeru
Posty: 719
Rejestracja: 28 maja 2012, o 12:16

Re: [40k] Rewizja manewrów. 1500

Post autor: Enzeru » 26 cze 2016, o 16:54

VonBarnaky pisze:Czemu nie można grać na misjach od GW? :roll:
O czym piszesz bo nie jarzę?
In the name of the Emperor I order you to die!!!
Awatar użytkownika
VonBarnaky
Posty: 523
Rejestracja: 13 sty 2012, o 17:21
Gram w:: X-wing, Fow, Wfb, 40k,Mordheim
Lokalizacja: Gehenna

Re: [40k] Rewizja manewrów. 1500

Post autor: VonBarnaky » 26 cze 2016, o 17:31

Ten polhammer misji. Obcinanie VP itp. Ta wishlista.

To jest produkt GW. Misje. Każde dla każdej nacji. Mam prawo, oczekiwać, że moje wydanie pieniądze nie będą szły w próżnię. A ponieważ "Polhammerowcy" obcinają misje bo podobno są za "niesprawiedliwe"... To proszę o zwrot kasy za ów produkt GW. {Tutaj sarkastycznie piszę}.

Ale serio, robię taktykę pod misje. Potem się na OLM dowiaduję, że mniej VP jest bo tak "sprawiedliwiej". Jak to ma być sprawiedliwość....to mam w próżni kosmicznej takie turnieje. :roll: ECT do WFB jakoś wytrzymałem, ba nawet ciut słuszne? Ale to? I to jak podobno mamy grać all co GW dopuszczmy? KV-128 może byc a misja nie? Żałosne.
- Grant Ward?
- Yes, I'Am.
Awatar użytkownika
Enzeru
Posty: 719
Rejestracja: 28 maja 2012, o 12:16

...

Post autor: Enzeru » 26 cze 2016, o 19:01

Chyba czegoś nie rozumiesz....
Możesz sobie zamienić karty 1-6 na frakcyjne. Na OLM też mogłeś - chyba,że Gabe nie pozwolił, nie wiem.
Nikt mniej punktów nie daje - po prostu zamiast losować dostajesz średni wynik: zamiast k3 -2 na przykład. To jest akurat na Twoją korzyść.
A jak ustawiasz taktykę na rzut 6 na k6 to znaczy,ze wcale nie masz taktyki tylko liczysz na szczęście...
In the name of the Emperor I order you to die!!!
Awatar użytkownika
VonBarnaky
Posty: 523
Rejestracja: 13 sty 2012, o 17:21
Gram w:: X-wing, Fow, Wfb, 40k,Mordheim
Lokalizacja: Gehenna

Re: [40k] Rewizja manewrów. 1500

Post autor: VonBarnaky » 26 cze 2016, o 20:30

Enzeru pisze: Nikt mniej punktów nie daje - po prostu zamiast losować dostajesz średni wynik: zamiast k3 -2 na przykład. To jest akurat na Twoją korzyść.
A jak ustawiasz taktykę na rzut 6 na k6 to znaczy,ze wcale nie masz taktyki tylko liczysz na szczęście...
wybacz ale jest to wykładnia celowosciowa z charakterem wykładni historycznej. Nie logiczna czy normatywna. Zasady są jasne. To że gw, bawi się w niedtabilnosc godną common law/ euqity law culture. Nawiasem te misje są jasne do interpretacji. To nie recastowalna popychaczka na wraithy vc...
- Grant Ward?
- Yes, I'Am.
Awatar użytkownika
Theidan
Członek Klubu Marauder
Posty: 293
Rejestracja: 26 lis 2013, o 17:15
Gram w:: WH40k, AoS, Mordheim, 9th age, Afterglow

Re: [Wycięte] Karty (?) turniejowe

Post autor: Theidan » 26 cze 2016, o 22:15

Znaczy ja myślę, że wiem o co chodzi tutaj Barnakiemu, co mnie też trochę dziwi.
Chodzi o wycięcie niektórych kart, typu Kingslayer czy Domination.
Argumenty jakie słyszałem na turnieju, że "dzięki temu gra jest bardziej fair, nie ma punktów za "darmo"" jakoś do mnie nie przemówiły.
Wiem, te zasady są od dłuższego czasu, po prostu wcześniej nie zwróciłem uwagi, że po prostu niektóre objectivy zostały po prostu wycięte.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: [Wycięte] Karty (?) turniejowe

Post autor: Gabriel » 26 cze 2016, o 22:29

Barnaki

1) Informacja na jakich gramy kartach przed OLM wisiała dość długo, więc nie wiem jak mogło Cię to zaskoczyć (chyba że olałeś przeczytanie regulaminu ze zrozumieniem ? ).

2) Wszystkie misje turniejowe są od GW, więc nie rozumiem o co chodzi. To że jest do nich dopisany czynnik balansujący nie zmienia tego faktu.

3) Jak poniekąd Enzeru stwierdził. Ideą cięcia kart maelstormów jest fakt by

a) ograniczenie losowości, by trzeba było się podczas gry trochę bardziej zaplanować swoje działania, a nie liczyć na swoje szczęście czy nieszczęście przeciwnika.

b) ograniczenie sytuacji że przez całą grę gracz siedzi na beznadziejnej ręce kart, kórych może wymieniać tylko 1 na turę ( 2 jak ma szczęście i rzucił traita )

c) ścięcie ilości potencjalnych małych punktów, które gracz mógłby otrzymać poprzez redukcję ilości kart które można wykonać na turę, ich wartości i ogólnej ilości.
Alternatywą do tego były by bardziej srogie widełki wyników, ale to spłyciło by ogólne wyniki bitew w DP. (ergo zrobiłem wszystko co mogłem podczas misji i mam słaby wynik)

4) Nazwanie czegoś co jest używane ogólnoświatowo i nie zostało wymyślone w Polsce "Polhammerem" wskazuje że nie masz za bardzo pojęcia o czym piszesz ...

I na marginesie Barnaki, staraj się pisać po polsku swoje posty. Bo przeczytałem je kilkukrotnie i nie mam zielonego pojęcia o co Ci w nich chodzi czy co chcesz przekazać (zwłaszcza ostatni post .... )
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: [Wycięte] Karty (?) turniejowe

Post autor: Gabriel » 26 cze 2016, o 22:36

Argumenty jakie słyszałem na turnieju, że "dzięki temu gra jest bardziej fair, nie ma punktów za "darmo"" jakoś do mnie nie przemówiły.
To też nie jest do końca tak, jak Ci wytłumaczono :/

Jedyne ułatwienia dla graczy to auto odrzucanie kart niewykonywalnych (a nie 1/2 na turę)

Reszta to linia bezpieczeństwa by przeciwnik w 1 turze nie zrobił nagle 5 kart i miał 5+ VP przewagi zanim ruszyłeś swoje modele.


MOJA POTENCJALNA LOGIKA CZEMU NIEKTÓRE KARTY WYSZŁY Z DECKU :

Recon - nikt nie ga na mysteriousy turniejowo (elementom losowym turnieje mówią nie)

Psychological Warfare - muszę pisać czemu ta karta jest słaba i pierwszą opcją do wywalenia z decku po Recon?

Domination - mało prawdopodobna karta do wykonania (?) Supremacy jest podobne i bardziej prawdopodobne do wykonania dlatego ta karta mogła wylecieć.

Harness the warp - Niektóre armie nie czarują + po co dawać darmowe punkty rozpiskom z 5+ psykermi ?

Kingslayer - Każda misja ma już StW, po co jeszcze ta karta ma być w decku :S ?

Hold the Line - Behind enemy lines jest podobny, i tę kartę łatwiej wyrzucić by ilość była okrągła.(X razy 6) Ponadto mało kto siedzi w swoim deployu... (tak to wygląda przynajmniej z tego co widziałem na OLM)



Czyli dzięki temu że GW wymyśliło Recon, trzeb było usunąć turniejowo 5 kolejnych kart by ilość była wielokrotnością 6, a potem okzało się że nagle jest za dużo securów i 6 kolejnych kart musiało także opuścić deck :/

Te powody to moje przypuszczenia czemu zostały wycięte by zmniejszyć ilość kart do tych 24 co pojawiają się w regulaminie
Awatar użytkownika
stave
Prezes Klubu Marauder
Posty: 2259
Rejestracja: 8 sty 2012, o 14:04
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [Wycięte] Karty (?) turniejowe

Post autor: stave » 27 cze 2016, o 08:02

A wiesz że Suchar wykonał Domination :D :mrgreen: - to tak na marginesie pisze, ale faktycznie bardzo ciężko to wykonać.

Kacper zasady pod turniej są tak skonstruowane, aby każdy miał jakieś szanse, a nie liczył na głupiego farta.

Jeśli czegoś nie wiesz nie jesteś pewny po przeczytaniu Regu - możesz zapytać.
Obrazek
Posiadamy pełną ofertę GW, Italeri, Zvezda, Wamod, Paintforge i Magnesów
http://wargamesmat.com
ODPOWIEDZ