Ciekawsze FAQi z draftu

Rozpiski, zasady i pogaduchy o termosach i marynatach
Awatar użytkownika
Loczek
Członek Klubu Marauder
Posty: 225
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 15:57

Re: Ciekawsze FAQi z draftu

Post autor: Loczek » 10 maja 2016, o 07:11

Oj nie gadaj. Vindicare jest samowystarczalny. Reszty i tak nie lubiłem aż tak.
Awatar użytkownika
Unehru
Posty: 149
Rejestracja: 1 gru 2014, o 11:26
Gram w:: WH40k & X-Wing
Kontakt:

Re: Ciekawsze FAQi z draftu

Post autor: Unehru » 10 maja 2016, o 15:51

Augusst13 pisze:Łącznie z Deploymentem w danym transporcie?
Tak, o tym mówię.
Poza deploymentem problem wsiadania do transportu w ogóle nie istnieje.
INSTAGRAM UNEHRU - KLIK!

'I murdered thousands for the Emperor and he gave me nothing except his damning silence.
Now his lapdogs yap for every life I take, while gods promise me the galaxy.'
Awatar użytkownika
Augusst13
Posty: 46
Rejestracja: 29 kwie 2015, o 19:29
Gram w:: WH40k, LotR

Re: Ciekawsze FAQi z draftu

Post autor: Augusst13 » 10 maja 2016, o 18:00

Dziękuję za odpowiedź.
Problem dosyć ważny dla mojej kompozycji armii :D
All Praise The Omnissiah!
Ziomek
Członek Klubu Marauder
Posty: 140
Rejestracja: 15 lip 2014, o 09:01
Gram w:: wh40k

Re: Ciekawsze FAQi z draftu

Post autor: Ziomek » 11 maja 2016, o 06:18

Augusst13 pisze:To jak już pojawiły się kwestie związane z tym FAQ:

Q1: Can units that are Battle Brothers embark in each other’s Transport vehicles during deployment?
A: No.

Q2: If a unit consists of more than one Faction, what Faction does the unit count as when targeted by special abilities that affect one of the Factions in that unit?
A: They count as having all the Factions of the models in the unit.

BRB, Allies:
(...) this section tells you how models from different Factions fight alongside each other.(...)

BRB, Levels of Alliance:
The Allies Matrix below shows the levels of alliance between units that have different Factions in the same army.

Czy jeżeli do oddziału frakcji A dołączę Independent Charactera z frakcji B, to czy mogę wrzucić to do Transportu frakcji B? (i analogicznie do transportu frakcji A? :D )
Unehru pisze:Tak, bo Indep przyjmuje frakcję jednostki, której jest częścią i analogicznie ma jednostka.
Raczej nie.
Punkt z faqu do którego się odnosicie:
Q2: If a unit consists of more than one Faction, what Faction does the unit count as when targeted by special abilities that affect one of the Factions in that unit?
A: They count as having all the Factions of the models in the unit.
Mówi o tym jak liczyć jednostkę z mieszaną frakcją na potrzeby wybrania jej jako celu dla specjalnej zdolności jakiejś.
np. Invocations of elements u tau działą na wszystkich z frakcji Tau w danym zasięgu. Jeśli tau zallajują się z Enklawą farsighta i do jednoski Tau dołączę indepa z Farsighta to ta jednostka na potrzeby Invocation of Elements jest z Frakcji zarówno Tau jak FE.
Tyle i tylko tyle. Nie ma to nijak wpływu na to jak wsiadają do pojazdów swoich Battle brother w deploymencie.
Ziomek
Członek Klubu Marauder
Posty: 140
Rejestracja: 15 lip 2014, o 09:01
Gram w:: wh40k

Re: Ciekawsze FAQi z draftu

Post autor: Ziomek » 11 maja 2016, o 06:34

Relax pisze: A ze śmiesszniejszych FAQów to zwróćcie uwagę na to że super heavy walkers mogą teraz strzelać dookoła bez odwracania się . W czasie ostatniej bitwy z Theidanem próbowaliśmy obaj sobie wyobrazić jak ma wygladać strzał przez głowę z głównego działa Brass Scorpiona?
?? Możesz zacytować skąd to info ? Nie zauważyłem takiego wpisu.
Znalazłem tylko to ale to raczej nie pozwala im strzelać jak chcą.
Q: Do Super-heavy Walkers shoot at targets from where their weapon is modeled or from the base?
A: Super-heavy Walkers’ weapons are assumed to swivel horizontally and vertically up to 45°.
Range is measured from the weapon itself and line of sight is measured from the mounting point of
the weapon and along its barrel, as is normal for vehicles.

Edit:
Znalazłem:
Q: Are Super-heavy Walkers limited, like normal Walkers, to a 45° arc of fire from the facing of the model?
A: No.
Ale nic to nie zmienia. Pytanie jest błędne.Zwróćcie wagę że pytanie zakłada że strzelasz 45° od przodu modelu.
Nigdy tak nie było. Jak wszystkie pojazdy zawsze strzelało się z broni. Na to pytanie oczywiście odpowiedź jest "NO" szkoda tylko że nie dodali wyjaśnienia.
Poniżej cytat z podręcznika (wytłuszczenia moje)
SHOOTING WITH WALKERS
Walkers can choose to Run like Infantry, and this prevents them from firing and charging
that turn, as normal. Walkers cannot Run if they are Stunned or Immobilised.
A Walker that moved can still fire all of its weapons in the subsequent Shooting phase.
When firing a Walker’s weapons assume that weapons mounted on a Walker can swivel
horizontally and vertically up to 45°. Range is measured from the weapon itself and line
of sight is measured from the mounting point of the weapon and along its barrel, as
normal for vehicles.

To represent the vastly superior agility of Walkers in comparison with other vehicles,
Walkers can fire Overwatch. Furthermore, Walkers can fire their weapons even if the
charging unit is not within their current weapon arc, unless they are Immobilised (in
which case they can only fire Overwatch if the charging unit’s models lie within their
current weapon arc).
Oczywiście w części Super-Heavy:
MOVEMENT AND SHOOTING
Super-heavy Walkers can move 12" in the Movement phase unless specified otherwise.
Apart from this, they obey the movement rules for Walkers. In addition, Super-heavy
Walkers cannot fire Overwatch.
Reksio
Posty: 242
Rejestracja: 20 cze 2012, o 09:47
Gram w:: FoW, Epic, TANKS, może 40k

Re: Ciekawsze FAQi z draftu

Post autor: Reksio » 11 maja 2016, o 07:16

Damn, coraz bardziej skomplikowana się robi ta gra. Idą w odwrotnym kierunku, niż powinni :) Jak ja bym był na ich miejscu, to bym zaorał wszystko siłami tych designerów i zaczął od nowa!

Myślałem, że może zagram ze 2 razy, żeby po FAQ dać systemowi nową szansę, ale jakoś nie widzę możliwości nauczenia się miliona podręczników i ~40 stron FAQ na pamięć. Głowa już nie ta :P
Ziomek
Członek Klubu Marauder
Posty: 140
Rejestracja: 15 lip 2014, o 09:01
Gram w:: wh40k

Re: Ciekawsze FAQi z draftu

Post autor: Ziomek » 11 maja 2016, o 07:45

Reksio, myślę że wszędzie oprócz turniejów nie ma znaczenia że nie znasz/pamiętasz jakichś tam zasad.
Jak to uparcie mówi GW: O ile dogadasz się z oponentem rób co chcesz ;P.
W najgorszym przypadku spornej sytuacji jest przecież rzut kostką 50%-50%.
Więc wracaj do 40stki z chęcią zaczerpnę z twojego doświadczenia Tau ;P.
Awatar użytkownika
Loczek
Członek Klubu Marauder
Posty: 225
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 15:57

Re: Ciekawsze FAQi z draftu

Post autor: Loczek » 11 maja 2016, o 08:00

My zawsze tak robimy z rzutem a potem sprawdzamy żeby się douczyć. Pamiętam jakie mieliśmy problemy i rozkminy jak przesiadaliśmy się z 6ed na 7ed. To była istna masakra bo okazywało się że część zasad jest inna.

a co do ciekawostek Ziomek patrz na to:
Q: When does vertical distance matter? For example, are shooting attacks only affected by the horizontal distance?
A: Measurements for shooting are (for most models) measured from base to base. Where one model is more elevated than the other, this will mean measuring the distance diagonally.
Czyli walimy po przękątnej. Relax miałeś racje kiedyś jak graliśmy 2 lata temu :) pre OLM niebiescy na niebieskich i 5 flayerów na stole.

Ale na całe sazczeście centopody są uratowane jeśli drop i centki pochodzą z tej samej frakcji.
Awatar użytkownika
Loczek
Członek Klubu Marauder
Posty: 225
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 15:57

Re: Ciekawsze FAQi z draftu

Post autor: Loczek » 11 maja 2016, o 10:19

Q: Are Super-heavy Walkers limited, like normal Walkers, to a 45° arc of fire from the facing of the model?
A: No.
Q: Do Super-heavy Walkers shoot at targets from where their weapon is modeled or from the base?
A: Super-heavy Walkers’ weapons are assumed to swivel horizontally and vertically up to 45°.
Range is measured from the weapon itself and line of sight is measured from the mounting point of
the weapon and along its barrel, as is normal for vehicles.
Ma to sens.

Bo strzelasz z broni wiec nie "facing of the model" ale facing of the weapon. Zatem nic się nie zmienia. Po prostu kolega co to pisał nie do końca znał zasady i są jednoznaczne.
Awatar użytkownika
Relax
Posty: 483
Rejestracja: 14 lut 2012, o 11:42

Re: Ciekawsze FAQi z draftu

Post autor: Relax » 11 maja 2016, o 11:57

OK, ale wyjaśnijcie to mnie, mało oświeconemu w wykładni GW czy oznacza to de facto strzelanie 45 stopni w lewo i w prawo od zakutego łba knighta czy jednak coś innego? Wiem, co oni napisali ale tłumaczenie, że: od lufy broni przy obrotowej lufie na moim knighcie (patent oryginalny nie mój) nie ma żadnego sensu.
ODPOWIEDZ