Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Rozpiski, zasady i pogaduchy o termosach i marynatach
Awatar użytkownika
Loczek
Członek Klubu Marauder
Posty: 225
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 15:57

Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Post autor: Loczek » 1 maja 2016, o 17:13

Siema,

Ostatnio podczas bitki z Ziomkiem mieliśmy dziwny case. Czy można zrobić szarżę na GC który zajmuje prawie całe piętro przez IK który jest w zasięgu szarży licząc 2'' do ruiny i 6'' na piętro.

Co w takiej sytuacji? Taka szarża jest możliwa?

Pozdro.
Awatar użytkownika
Relax
Posty: 482
Rejestracja: 14 lut 2012, o 11:42

Re: Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Post autor: Relax » 2 maja 2016, o 19:04

Teoretycznie musisz mieć szansę dostawić się do niego podstawką więc jeśli nie ma szansy wejść modelem na piętro to IMO nie powinieneś szarżować. Inna sprawa czy był to budynek czy ruina. Ostatnio Enzeru uświadomił mnie że w obecnej edycji w ruinach nie ma czegoś takiego jak piętra więc teoretycznie nie ma takiej sytuacji.
Awatar użytkownika
Loczek
Członek Klubu Marauder
Posty: 225
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 15:57

Re: Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Post autor: Loczek » 3 maja 2016, o 18:40

Tak to byla ruina. Czyli jak powinna wygladac akcja?

Załóżmy scenariusz:
IK stoi 2''od ruiny. GC stoi na 2 "piętrze" ruiny 6'' w górę.
Deklaracja szarzy. Ile mamy rzucić aby IK zaszarzował.
Awatar użytkownika
Relax
Posty: 482
Rejestracja: 14 lut 2012, o 11:42

Re: Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Post autor: Relax » 4 maja 2016, o 07:30

No to tak - ruina jest trudnym terenem i wszędzie jest dostęp a pietra jako takiego nie ma więc możesz szarżować. Liczysz te 2 cale + 6 za wysokość i nie dodajesz + 2 za trudny bo masz move through cover. Turlasz dwie kostki - wsio.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Post autor: Gabriel » 4 maja 2016, o 21:32

Q: What does ‘base contact’ or ‘base-to-base contact’ mean? Are two models in base contact if one is on a step, and their bases are not in (and cannot be put in) physical contact? Or if they are more separated than that e.g. on different levels, where a charge distance is sufficient for the charging model to reach the level containing the other unit, but it cannot be placed on the level above?
A: An element of common sense is required here. If they’re only fractionally apart due to the vagaries of scenery they count as being in base contact. However, though models on different levels of a building can be locked in combat with one another, they will not be considered in base contact with one another for the purposes of special rules or equipment that require models to be in base contact to take effect.

Q: How do you handle situations where you are attempting to charge a model that is on top of something, where there is no room for a model to be in base contact?
A: The ‘Wobbly Model Syndrome’ rule applies – place the model as near as possible, and keep a note of its actual position. It is assumed to be in base contact with the other model.

Czyli w wszym wypadku mogą walczyć, ale nie było by HoW.
Awatar użytkownika
Loczek
Członek Klubu Marauder
Posty: 225
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 15:57

Re: Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Post autor: Loczek » 6 maja 2016, o 08:39

Dzięki za info ale jest pewny problem z zasadami w rulebooku który mówi:

Charging units must attempt to move into base contact with as many opposing models in
the enemy unit as possible with as many of their models as possible – no holding back or
trying to avoid terrain!

a dalej czytamy:
Move the initial charger into contact with the nearest enemy model in the unit being
charged, using the shortest possible route
.

Zatem jakoś nie kupuję wcześniejszego uzasadnienia.

Z góry dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Enzeru
Posty: 719
Rejestracja: 28 maja 2012, o 12:16

Re: Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Post autor: Enzeru » 11 maja 2016, o 22:35

To co Gabe napisał. Poza tym nie liczysz żadnego 6" za piętro bo....pięter nie ma. IMO wystarczy jak model doszarżuje korpusem do korpusu lub podstawki. Zwłaszcza przy GC/IK.
A wcześniejsze uzasadnienie to draft najnowszego FAQ, który ma na celu zatkanie takich dziur w RB.
Druga sprawa,że jedyny rodzaj terenu, który może fizycznie zatrzymać szarżę bo tak to impas.
In the name of the Emperor I order you to die!!!
G.I. Joe
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2016, o 17:22

Re: Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Post autor: G.I. Joe » 22 sty 2017, o 21:14

Czemu nie ma pięter?

"Models can also use their move to ‘climb up’ terrain, as long as the model is able to finish
the move on a location where it can be stood. When measuring a move where a model
climbs terrain, add the distance the model moves horizontally to the distance it has
moved vertically; the result is considered to be the distance the model has moved."

Jak widać jest dość wyraźnie napisane w rulebooku, jak się na piętra wspinać.
Awatar użytkownika
Loczek
Członek Klubu Marauder
Posty: 225
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 15:57

Re: Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Post autor: Loczek » 22 sty 2017, o 22:09

W tym temacie o co innego się rozchodziło. Chodziło o to że jak model stał na piętrze i nie miałeś możliwosci dostawienia mpdelu to nie mogło być szarży. Tak samo w6 ed mptpr nie mógł wjechać na piętro ruiny a teraz może.

Podonnie np bylo z flamawrami. Wybieralo sie poziom na ktorym dzialal flamer teraz flamer bie wszystko pod sobą.

Podobnie bylo z bronia barrage biła tylko w górny poziom jeśli dobrze pamiętam, teraz już nie.. Bije wszystko pod sobą

W tym temacie chodziło o mode.e z wielką podstawka i nie mogły się stykaćpo szarzý. Ik i wraithknight nie mogly się zmoeścic na jednym poziomie. Szarza udala jeali rzucisz odpowoedni dystans ale nie ma hammer of wrarh.
G.I. Joe
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2016, o 17:22

Re: Assault na MC Albo GC będącego na piętrze

Post autor: G.I. Joe » 28 sty 2017, o 09:36

Aha, rozumiem. Są piętra jeśli chodzi o ruch (wejście i zejście) ale nie ma pięter, jeśli chodzi o cokolwiek innego. Dzięki.
ODPOWIEDZ