Strona 1 z 6

[wh40k] Akademia 40k/Ścisku Turniejowego

: 28 maja 2013, o 22:47
autor: Napoleon
Hej!
Jak już niektórym wspominałem chciałem aby Marauder ruszył z cyklem nauki gry dla średniozaawansowanych.

Spotkania polegałyby na krótkim wykładzie gracza turniejowego (na początek łódzki top - następnie będziemy myśleć o ściąganiu graczy z innych miast) - zakończonym bitwą/bitwami pokazowymi. Ogólny kierunek tematów zaproponuje - ale zarówno konkretny temat i jego realizacja będą należały do "wykładowców". Co bardziej zaangażowanych "uczniów" będziemy też starać się sparować z wykładowcami na taki niby "mentoring" - kilka bitew z nauką i próbą identyfikacji problemów.

To jest na razie test run - zobaczymy ilu będzie chętnych itepe itede.

W tym tygodniu podeślę do potencjalnych "wykładowców" (dwóch pierwszych mam już wytypowanych) listę tematów o których luźno myślałem.
Spotykalibyśmy się raz w miesiącu w sobotę - miejsce jeszcze do ustalenia.

Początek byłby sierpień - wrzesień (chyba że zainteresowanie będzie wystarczająco duże).

Pozdro!
N.

Re: [wh40k] Akademia 40k/Ścisku Turniejowego

: 30 maja 2013, o 12:30
autor: Forest
Moje pełne zainteresowanie już macie, już się doczekać nie mogę.

Re: [wh40k] Akademia 40k/Ścisku Turniejowego

: 1 cze 2013, o 09:21
autor: VonBarnaky
Też chętnie zostanę Powergamerem 8-)

Re: [wh40k] Akademia 40k/Ścisku Turniejowego

: 1 cze 2013, o 10:16
autor: Reyki
Ale tu nie chodzi o to aby wyszkolić powergamerów tylko PROgamerów.

Re: [wh40k] Akademia 40k/Ścisku Turniejowego

: 1 cze 2013, o 10:21
autor: Azurix
Reyki pisze:Ale tu nie chodzi o to aby wyszkolić powergamerów tylko PROgamerów.
Z moich obserwacji wynika, że w oczach Noobów, te 2 określenia są Tożsamością :lol:

Re: [wh40k] Akademia 40k/Ścisku Turniejowego

: 1 cze 2013, o 15:51
autor: VonBarnaky
Aha, Reyki. No to ProGamerem. Choć Azurix ma troszkę racji. 8-)

Ja bym potrzebował lekcji "ośmielenia" mnie w grze ofensywnej :? , oraz manewrami - Regimentami Piechoty imperialnej z Detkami oraz Czołgu Parowego....
@ Co z 40ki, to nie wiem ;P Może Kombinowanej Gry :oops:

Re: [wh40k] Akademia 40k/Ścisku Turniejowego

: 18 cze 2013, o 11:42
autor: SlaaN
chetnie zajrze i sie czegos naucze :)

Re: [wh40k] Akademia 40k/Ścisku Turniejowego

: 18 cze 2013, o 12:01
autor: Napoleon
Ty to raczej jako wykładowca jesteś przewidziany ;)

Projekt póki co czeka aż będzie po turnieju X-winga i ja się trochę ogarnę z przeprowadzkami moimi :)

Re: [wh40k] Akademia 40k/Ścisku Turniejowego

: 5 lip 2013, o 07:57
autor: Krysiak
Postprzez Nazroth » 30 maja 2011, o 23:49
Poradnik 'dobrego gracza'

Drogi czytelniku. Jak zapewne zdajesz sobie sprawę bycie dobrym graczem wcale nie polega na wygrywaniu za wszelką cenę. Przede wszystkim liczy się Twoja wiedza i przygotowanie do gry. Pod spodem znajdziesz kilka wskazówek dotyczących obu wspomnianych aspektów bycia 'dobrym graczem'.

Nawet jeśli po przeczytaniu nagłówka wydaje Ci się, że o graniu wiesz już wszystko, a tu nie znajdziesz nic ciekawego – proszę, mimo to przeczytaj uważnie, a kto wie? Może na kolejnym turnieju zajmiesz wyższe miejsce?

1 Przeczytaj zasady.
Zasady to podstawa. Od 'pokoleń' gracze uczą się od innych i nie ma w tym nic złego, jednakże chcąc dobrze grać powinieneś zapoznać się z podręcznikiem głównym. Dzięki temu będziesz wiedział co twoje jednostki mogą zrobić dodatkowo, oraz czego kategorycznie im nie wolno. Nauka od innych niesie za sobą pewne ryzyko. Przykładowo: Poruszając się po niebezpiecznym terenie w WH 40K rzucasz kością czy coś nie stało się twoim jednostkom. Test dotyczy tylko poruszania się w turze ruchu, biegu, oraz szarży. Nie dotyczy konsolidacji. Jeżeli podczas gry oponent zwróci Ci uwagę „rzuć na dangerous” podczas twojego ruchu, a potem sam nie rzuci testu konsolidując się pomyślisz, że zostałeś oszukany. Nauka od innych to tylko 20% znajomości zasad, do tego użytych w konkretnych sytuacjach. Pamiętaj o tym!

2 Posiadaj podręcznik.
Naprawdę warto posiadać własny podręcznik z zasadami, oraz kodeks do swojej armii. Wracając do poprzedniego podpunktu pragnę zauważyć, że dużo więcej nauczysz się sprawdzając w podręczniku, niż pytając kolegów. Więcej zapamiętasz, a ponadto istnieje duża szansa, że szukając tego co Cię interesuje natrafisz na ciekawą zasadę, której do tej pory nie znałeś. Sprawdzając samemu zyskujesz podwójnie. Na własnym przykładzie powiem też, że często zdarza mi się pomylić obecne zasady z zasadami z poprzednich edycji, sprawdzenie w podręczniku eliminuje takie sytuacje.

3 Posiadaj własne akcesoria.
Akcesoria to bardzo ważny element tego hobby. Bez miarki nie zagrasz, bez wzorników nie sprawdzisz kto znajduje się w polu rażenia wielu broni, bez kostek – nawet nie ma co gadać! Pamiętaj o zabraniu tych akcesoriów z domu. Większość graczy szanuje swoje własne akcesoria i nie chce ich pożyczać, a gra we dwóch jedną miarką to prawdziwa katorga. Dobrą opcją jest trzymanie akcesoriów wraz z modelami w torbie, lub walizce na figurki. Dzięki temu nigdy nie zapomnisz ich ze sobą zabrać!.

4 Posiadaj rozpiskę.
Rozpiska oznacza przygotowanie do gry, oraz szacunek do oponenta. Oczywiście większość bitew rozegrasz spontanicznie, bez niezbędnego przygotowania. Właśnie dlatego warto w torbie z figurkami nosić długopis, kalkulator, oraz kartkę papieru (lub cały brudnopis). Są to tak samo ważne akcesoria, jak miarka, czy kostki. Sytuacja, kiedy na turnieju dwudziestu graczy korzysta z jednego kalkulatora jest stresująca (trzeba szybko oddać wyniki), oraz męcząca. Warto przygotować się wcześniej!

5 Szanuj swoje modele.
Jak poczuł byś się, gdyby oponent bez pardonu wysypał swoje rozpadające się i zaniedbane modele na przeciw twojej wymuskanej, cacanej armii? Pomyśl, jak on czuł by się na twoim miejscu w podobnej sytuacji. Gry bitewne to hobby, a zatem grają w nie przede wszystkim hobbyści. Hobbysta to osoba oddana swojemu hobby, a nie przypadkowy człowiek, który omyłkowo dostał do ręki coś, o czym nie ma zielonego pojęcia. Szanuj swoją armię, a na pewno znajdziesz przeciwników na dobrym poziomie.

6 Nie spinaj.
Wulgaryzmy, oraz kłótnie to integralna część naszej szarej codzienności. Z grami wcale nie jest inaczej, jednakże to od Ciebie zależy jak będzie wyglądała rozgrywka. Już lata temu zauważyłem, że znacznie lepiej gra się w miłej i spokojnej atmosferze, przeszywanej okrzykami triumfu, czy głośnym śmiechem. To powoduje, że jesteś mniej zdenerwowany, oraz bardziej skoncentrowany na grze, a także wielokrotnie dostarczy ci dodatkowych punktów pod postacią nagrody 'Fair Play' na turnieju.

7 Panuj nad swoim otoczeniem.
Większość graczy podczas gry tak mocno koncentruje się na polu bitwy, że nie zauważają pogromu, który roztaczają dookoła. Puste butelki, okruszki, zużyte rozpiski, rozłożone torby pełne waty, plecaki, śmieci... okropny widok. Do tego kostki na całym stole, sam nie wiesz które są Twoje, a które należą do przeciwnika. Warto grać schludnie, swoje akcesoria regularnie zbierać ze stołu i przechowywać w jednym miejscu. Ponadto miej na uwadze, że podczas gry jesteś obserwowany. Mnóstwo początkujących graczy, lub nawet 'potencjalnych' przyszłych graczy bacznie Ci się przygląda. Okrutny 'burdel' może ich tylko zniechęcić do hobby.

8 Zmniejsz ekspansję.
Ta uwaga również dotyczy Twojego najbliższego otoczenia. Po rozłożeniu swojej armii na polu bitwy upewnij się, czy aby na pewno twoich akcesoriów, rozpisek, plecaków i kanapek nie ma na stole po prawej, czy lewej. Inni gracze mają prawo do takiej samej zabawy jak ty, a nie był byś 'pozytywnie zaskoczony' widząc na 'swoim' stole nadjedzoną kanapkę, czy watę i gąbki z czyjejś torby. Podobnie sprawa ma się z muzyką puszczaną z telefonu. Jeśli nie możesz bez niej przeżyć załóż słuchawki, ale nie katuj swojego otoczenia.

9 Dbaj o higienę.
Często poruszany problem. Wiele osób nie dba o higienę i nie mam na myśli laserowej depilacji mono-brwii, czy mycia włosów codziennie. Skupił bym się bardziej na zapachu z ust, czy poziomie zapocenia. Warto przed przyjściem do ulubionego miejsca spotkań (rozgrywek), lub na turniej wziąć sobie prysznic, umyć zęby, ubrać czyste nie zapocone ubrania. Inni gracze mają prawo normalnie funkcjonować, a kilka godzin gry obok cuchnącego potem brudasa o nieświeżym oddechu to nie jest hobby – to jest sparta!

10 Posprzątaj po sobie.
Kiedy już skończysz grać dobrze było by zadbać o miejsce, które pozwoliło ci się tak dobrze bawić. Na turnieju warto zabrać szybko swoje rzeczy, aby w kolejnej rundzie gracze nie czekali, aż wrócisz z toalety. W sklepie, bądź klubie wypadało by też posprzątać po sobie tereny, odłożyć wykorzystany do gry blat i pozbierać pozostawione po sobie śmieci. Nie chciał byś za każdym razem przychodzić do zasyfionego miejsca, gdzie okruszki z precli i kłębki waty to codzienność. Stoły i tereny pozostawione same sobie niszczeją, a kiedy zostawisz je na polu przyspieszasz ten efekt trzykrotnie.

To chyba tyle. Po konsultacji z kilkoma graczami powstał ten oto poradnik. Nie ma w nim taktyki, czy strategii. Nie ma pomysłów na rozpiski. Są sugestie dotyczące przygotowania, oraz zachowania i myślę, że przyniosą one znacznie większe efekty. Jeżeli to czytasz, to jest to wielki sukces. Nawet, jeśli z początku tego nie zauważysz – już zacząłeś się zmieniać. A teraz idź i graj, wygrywaj!

Pozdrawiam.

Re: [wh40k] Akademia 40k/Ścisku Turniejowego

: 5 lip 2013, o 08:30
autor: Napoleon
Fantastyczne!
Ja już powoli się ogarniam z mieszkaniem i przeprowadzk·ą.
W niedziele postaram się z Majorem i Rupertem obgadać co dalej.