Pytania o zasady

Rozpiski, zasady i pogaduchy o termosach i marynatach
Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 15 lip 2014, o 09:01
Gram w:: wh40k

Re: Pytania o zasady

Post autor: Ziomek » 22 sie 2014, o 08:41

Ok rozumiem i dziekuję za sprostowanie.
Jedno ale:
- wrathy to jump pack infantry więc jak nie korzystają z jump packa idą tylko o 6.
Awatar użytkownika
SlaaN
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2012, o 15:39

Re: Pytania o zasady

Post autor: SlaaN » 23 sie 2014, o 16:02

jak biorę nowe wilki jako ally.. to ile mogę brać HQ?
EST SULARUS OTH MITHAS
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Pytania o zasady

Post autor: Gabriel » 23 sie 2014, o 16:24

Jeśli bierzesz detachment to tyle ile przewiduje detachment)

Np. jezli weźmiesz detachment z rulebooka (CAD) możesz maksymalnie 2

Jeśli allied detachment 1

Jeśli wilkowy detek to tyle ile wilkowy detek przewiduje.

Musze gdzieś znaleźć na glori bardzo ładną tabelkę dali :S

EDIT :

Obrazek
Awatar użytkownika
Theidan
Członek Klubu Marauder
Posty: 293
Rejestracja: 26 lis 2013, o 17:15
Gram w:: WH40k, AoS, Mordheim, 9th age, Afterglow

Re: Pytania o zasady

Post autor: Theidan » 29 sie 2014, o 22:13

Ok mam parę pytań:

1. Czy Deep Strike + Move Through Cover dają sobie benefity, że spadając w difficult terrain i/lub dangerous terrain, ignorujesz go?
Idąc tym tropem, czy jeżeli Scioni wysiadają z Valkiri która ruszyła się więcej niż 6 cali, to będą musieli się nadal testować?

2. Nie znalazlem wyraźnie o tym wzmianki, ale wole się upewnić Gwardyjnych wyjadaczy. Czy oficer wydający rozkaz musi widzieć oddział który ma dostać tenże rozkaz? Nie ma nigdzie wspomniane w rozkazach o "must see a target" czy "must be within line of sight", więc mi się wydaje, że nie musi.

3. Czy oddział będący w transporcie, który chce wystrzelić z powiedzmy Rhino czy Chimery, musi strzelać w ten sam cel co transport?
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Pytania o zasady

Post autor: Gabriel » 29 sie 2014, o 22:45

1)
Furthermore, a model with the Move Through Cover special rule
automatically passes Dangerous Terrain tests.
Działa to na deep strike. Nie ma żadnych przeciwskazań, ale tylko na model z tą zadadą ta część nie przenosi się na oddział.

2) Nie musi widzieć, wystarczy że oddział jest w 12 calach jedyne ograniczenia są opisane w zasadzie niżej.

3) Nie nie musi.
Many Transports have a number of Fire Points defined in their army entry. A Fire Point is
a hatch or gun slit from which one or more passengers inside the vehicle can fire shooting
weapons (or use witchfire psychic powers). Unless specified differently in the vehicle’s
entry, a single passenger can fire out of each Fire Point and the other
transported models cannot fire. Ranges and line of sight are measured from the Fire
Point itself. If an embarked model fires a Template weapon or a beam psychic power
from a Fire Point, discount the hit scored against the vehicle – we assume the weapon has
been fired in a sufficient arc to clear the Transport’s hull. Note that the passengers can
shoot at a different target to the vehicle itself
.
Awatar użytkownika
Relax
Posty: 483
Rejestracja: 14 lut 2012, o 11:42

Re: Pytania o zasady

Post autor: Relax » 3 wrz 2014, o 18:16

Czy oddział schowany częściowo za ruiną ma covera 5+ czy też 4+ tak jakby był w ruinie?
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Pytania o zasady

Post autor: Gabriel » 3 wrz 2014, o 18:40

4+ w ruinie, 5+ za ruiną

Ruins are difficult terrain. Models in ruins receive a 4+ cover save, regardless of whether
or not they are 25% obscured.
Unless specifically noted otherwise, a model in cover behind
difficult terrain has a 5+ cover save.
Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 15 lip 2014, o 09:01
Gram w:: wh40k

Re: Pytania o zasady

Post autor: Ziomek » 4 wrz 2014, o 05:00

Po przejrzeniu podręcznika muszę przyznać rację. Znalazłem nawet lepszy/jednoznaczny cytat w podręczniku:

Shoting Phase -> Determinating Cover Saves
... Unles specifically stated otherwise, all cover provides a 5+ cover save. Some types of terrain provide better or worse cover saves; when this is the case the cover save provided will be stated in the rules for the terrain
Skoro w ruinach nie ma nic napisane na ten temat to znaczy że 5+.

Musze też przyznać rację jeśli chodzi o Jink dla FMC kiedy nie latają.
Myślałem że:
Gliding FMC = JMC <=> JMC nie mają Jink
Tymczasme zasady mówią że:
Gliding FMC = FMC +Ruch, Bieg i szarża jak JMC <=> Wciąż są FMC więc jak najbardziej wciąż mają Jink

Unit Types --> Flying Monstrous Creature--> Gliding
IF Flying Monstrous Creature is Gliding, it moves, Runs and charges exactly like a Jump Monstrous Creature.
Awatar użytkownika
SlaaN
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2012, o 15:39

Re: Pytania o zasady

Post autor: SlaaN » 24 wrz 2014, o 19:23

Mam pytanko odnośnie slotów (kwadracików) przy Foc'u - u mnie podręcznik strona 569..
Czy to znaczy ze Allied detach. może miec 2 sloty HQ ?
EST SULARUS OTH MITHAS
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Pytania o zasady

Post autor: Gabriel » 24 wrz 2014, o 19:26

Chyba raczej patrz na to co napisali

więc po staremu jest nie wiem czemu taki błąd w obrazku :S
ODPOWIEDZ