Newsy

Rozpiski, zasady i pogaduchy o termosach i marynatach
Reksio
Posty: 242
Rejestracja: 20 cze 2012, o 09:47
Gram w:: FoW, Epic, TANKS, może 40k

Re: Newsy

Post autor: Reksio » 12 kwie 2014, o 09:22

No to szybkie pierwsze wrażenia dotyczące nowej Gwardii (kij im w oko za to Astra Militarum).

Od strony graficznej, książka wydana jak zwykle na poziomie. Fajnym akcentem są karty rozkazów (na szczęście udało mi się je

dostać :) ). Nie zauważyłem na razie żadnych wpadek korekcji, ale nadal wkurza ta ostatnia strona - rozkładówka ze skrótami

zasad. Mogliby po prostu zrobić to jako normalną, dodatkową stronę...


Zasada specjalna armii to oczywiście rozkazy, które jeśli chodzi o sposób wydawania - prawie się nie zmieniły, ale część pozmieniali + dodali ze 3 nowe.

Nowe rozkazy to pinujące strzelanie, precision shoty i split fire. Zmieniły się 2 główne, które teraz dają
- monster hunter i tank hunter
- ignore cover


Co do samych jednostek to:

1. HQ - Największe chyba zmiany w całym booku widoczne są właśnie w tej sekcji. Imienni do dupy - największym zasysaczem tym

razem nie jest jednak Nork (który i tak jest mega-słaby), tylko Straken, który za gościa z T4 i save 3+ oraz monster hunterem,

fearlessem i bąblem kontrataku i czegoś tam jeszcze płaci 130 pts + 60 za goły command squad. Powaliło ich... A nie, sory - ma

plasma pistol - zmieniam zdanie, jest warty swojej ceny :geek:
Yarrick - śmietnik
Creed - śmietnik
Kell - śmietnik
deddog - śmietnik
Jest jeszcze jeden, ale o nim za chwilę :)

Dalej mamy Komisarzy, których możemy kupić w stosunku 1v1 za każdy CCS i PCS o 10 pts taniej niż poprzednio, a potem musimy

dołączyć ich do troopsów/storm trooperów. Apgrejdy do nich słabe i drogie.

Engineseers (0-3 - nie zajmują slota) dostali możliwość rozdawania pojazdom Gwardii w 12" ducha maszyny - ale i tak

śmietnik, razem z ich servitorami.

Ministorum Prieści - bardzo fajny dodatek do blobów. Dają blobowi Fearless i Hatred, a do tego, mają fajne buffy na walkę wręcz.

Primaris psykerzy (0-3 - nie zajmują slota) - super. Za 50pts mamy gościa z 1 lvl Divinacji/Biomancji/Telekinezy/Piromancji i

można za 25 dokupić jeszcze jednen poziom. Dobrzy jako allies, gorsi niż inkwizytorzy (którzy dają stubborna i LD 10).

W Company Command Squadzie potanieli advisorzy i są nawet lepsi niż kiedyś. Master niecelności jest tańszy, ale takie same zasady, astropata ma po prostu telepatię lvl 1 i Ld 7 (można z tego robić fajny desant z 4ma plazmami i primarisem z telepatii), oficer floty daje +1 do swoich rezerw albo -1 do przeciwnika, ale wybiera czy chce z tego bonusu korzystać !


No i najważniejsza zmiana - Tank Commanderzy. Każdy będzie na tym grał pewnie. Pz pierwsze, mogą być warlordami. Poza tym, Za 30

pts jeden Leman dostaje BS4 i może wydawać całkiem ciekawe rozkazy swojemu szwadronowi (split fire, możliwość flat outa i jeszcze

jeden kijowy). Dodatkowo, biorąc sobie kolegów do szwadronu, odciążają slota heavy. A co najlepsze, jest w nich zdecydowanie

najfajniejszy imienny kodeksu - Pask. Koleżka jak wsiądzie do Punishera, zamienia się w maszynkę do mielenia mięsa, gdyż oprócz

przerzutów nieudanych penetracji, daje na gatling cannona rending. Oprócz tego, jego warlord trait daje szwadronowi preferred

enemy na wybrany kodeks. Samo fajne.


2. Troopsy - Praktycznie bez zmian. Chimera zdrożała o 10 punktów, veci potanieli o 10 + ich apgrejdy potaniały - może się będzie

w niektórych przypadkach opłacało wystawiać ich z carapace armour albo w camo (tylko 10 pts za oddział). Bardzo fajny byłby

special weapons squad, ale nie ma czym go dostarczyć na miejsce, bo nastąpiły zmiany w fast attack :( Czemu fajny? A bo może

wziąc 3 demolition charge :) Do tego, można go na przykład zlinkować z divinki, a commanderem dać rozkaz na ignore cover. Dobre

kombo.
Conscripci potanieli, ale nie mają możliwości wziąć ataku falami.
Penal Legion wywalony.
Tauroxy - słabe po prostu. Drogie punktowo jak na pancerz 11/10/10. Pojedynczy, zlinkowany autocannon za 50pts nie jest tak dobry

jak multi laser + heavy bolter na chimerze, a jeszcze ma się mniejszy pancerz z przodu. Dla mnie no-go, chociaż może w jakichś

konkretnych przypadkach może działać (np. w suplemencie).

3. Elity - też niewiele zmian i głównie na gorsze.
Ogryny - śmietnik
bullgryny - śmietnik
Ratlingi - nadal dobre, a jeszcze dostały bieganie po strzale
Psyker Battle Squad (Wyrdvane Psykers) - całkowity i kompletny nerf. Nikt już nigdy ich nie wystawi, a szkoda. Są teraz

Brotherhood of Psykers i mają do wyboru te same dyscypliny co Primaris. Żal.pl
Sciony - takie se, ani złe ani dobre. Można robić z nich samobójców do deep strike, ale poza tym, to nie wiem co to ma robić.

4. Fast Attack - zmiany raczej na gorsze.
Sentinele - potaniały bronie do nich i potaniały także opancerzone wersje sentineli (pewnie za to, że zdjęli im bezużyteczny extra armour). Będą w miarę grały.
Rough Ridersi - praktycznie bez zmian - stracili tylko imiennnego, który i tak był z tyłka.
Hellhoundy - praktycznie bez zmian (a szkoda - liczyłem, że może obniżą koszt).
Valkyrie - bazowa droższa, upgrade missile podów tańszy, heavy bolce droższe.
Vendetta - za droga. Bazowa 170 pts, dodanie heavy bolterów - dodatkowe 20. Ja pass.


5. Heavy Support - poprawili, ale wywalili część artylerii (Griffon, Collosus, Medusa).
Hydry - delikatnie tańsze, ale kompletnie bezużyteczne, gdyż zlikwidowali im zasadę ignorowania jinka od skimmerów i jetbików.
Bazyliszek - jak był słaby, tak pozostał.
Wyvern - może grać - 4 małe placki barrage za 65 pts z przerzucanymi zranieniami nie mogą być złe.
Mantysia - podrożała zasłużenie.
Deathstrike - śmietnik
Lemany - praktycznie wszystkie potaniały o 20-40 puntków na modelu. Będą teraz bardzo dobre. Nawet super ekstra punisher potaniał o 10. Kretynizm. Przy poprzednim koszcie został tylko za drogi Battle Tank.




Ogólnie, wg mnie podręcznik gorszy niż poprzedni, dający mniej możliwości i od razu wskazujący czym należy grać (bloby z divinką + lemany). Słaaaaaabo :(
Awatar użytkownika
Relax
Posty: 483
Rejestracja: 14 lut 2012, o 11:42

Re: Newsy

Post autor: Relax » 12 kwie 2014, o 11:59

Dzieki za recenzje. Vendetty i valkirie w szwadronach? Sierzanci moga brac topory? Jest FRFSRF w rozkazach?
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: Newsy

Post autor: Gabriel » 12 kwie 2014, o 12:01

Tak, tak, tak z tego co kojarzę :P
Reksio
Posty: 242
Rejestracja: 20 cze 2012, o 09:47
Gram w:: FoW, Epic, TANKS, może 40k

Re: Newsy

Post autor: Reksio » 28 kwie 2014, o 08:47

Cofam to, co napisałem o Yarricku. Grałem nim, jest całkiem fajny :)
Awatar użytkownika
Relax
Posty: 483
Rejestracja: 14 lut 2012, o 11:42

Re: Newsy

Post autor: Relax » 28 kwie 2014, o 09:51

A jakieś info dlaczego? ;)
Reksio
Posty: 242
Rejestracja: 20 cze 2012, o 09:47
Gram w:: FoW, Epic, TANKS, może 40k

Re: Newsy

Post autor: Reksio » 28 kwie 2014, o 10:02

Dlatego, że jest lordem komisarzem i dowódcą kompanii w jednym, ma fista, inva na 4+ i do tego wstaje po śmierci na 3+ (trudno go zabić, kiedy jest warlordem).
Awatar użytkownika
Theidan
Członek Klubu Marauder
Posty: 293
Rejestracja: 26 lis 2013, o 17:15
Gram w:: WH40k, AoS, Mordheim, 9th age, Afterglow

Re: Newsy

Post autor: Theidan » 28 kwie 2014, o 10:28

Ja od początku mówiłem, że "Old Man Yarrick" jest fajny :P Nikt mi nie wierzył o! :)
Awatar użytkownika
ShVagYeR
Posty: 140
Rejestracja: 30 maja 2013, o 10:40
Gram w:: KT, WH40k, WHU, Relic

Re: Newsy

Post autor: ShVagYeR » 28 kwie 2014, o 18:37

Mutiple reports from retailers are saying the days of Warhammer 40,000 6th are numbered. Here's the latest:



Multiple Retailers are reporting GW reps are calling to inform them the following products are being pulled:

- Warhammer 40,000 rulebook

- Dark Vengeance starter set

- Warhammer 40,000 Psychic Powers cards

- New Edition Release date of May 24th
http://www.belloflostsouls.net/2014/04/ ... ulled.html

Kryspin, potwierdzisz? Zaprzeczysz? ;)

EDIT: Zigmunth, teraz będziesz mógł mówić, że Twoja armia od trzech edycji nie dostała kodeksu! :D
Awatar użytkownika
Krysiak
Posty: 167
Rejestracja: 23 lut 2012, o 22:11
Lokalizacja: Łódź

Re: Newsy

Post autor: Krysiak » 29 kwie 2014, o 09:59

Chwila czasu już minęła wiec skrobnę coś o nowej AM (starym IG) ;)

Nazwa uległa zmianie i chyba jest nawet do przyjęcia w przeciwieństwie do nazwy sióstr :P
Kodeks bardzo ładnie wydany, cały w kolorze + nowe fajne grafiki dają mega efekt wizualny. Wszystko czytelnie i przejrzyście więc wielki +.

Co do samej zawartości to w przeciwieństwie do Reksia jestem bardzo zadowolony. Ilość opcji do sensownego grania zmalała ale te które są mają w sobie dużo mocy i potencjału.
Nie będę wam opisywał tych wszystkich rzeczy które i tak nie będą grane bo szkoda czasu.

Tak więc jedziemy po od początku:

1.HQ:

imienni poza Paskiem i Yarikiem są do wymazania markerem.

- Pask, to koleszka co poprawia bardzo dowolnego lemana. za 70 orczych kłów dostajemy np. rending na dużym dziale panishera (warto tu zauważyć, że tylko na DUŻYM DZIALE), zwykły behemot dostaje przerzuty na trafienie. Dodatkowo niezależnie którym rodzajem lemana będzie dowodził daje mu przerzuty na penetrację i rozkazy na 9 LD (o nich zaraz). Gdy zostanie naszym warlordem to wybiera sobie przed bitwą kodeks z uniwersum wh40k i nienawidzi go z całego serca a jego nienawiść jest tak wielka, że udziela się pozostałym w jego szwadronie :)

- Yarik. Bardzo rzadko będzie wystawiany ale można nim grać. Ogólnie nosi fista, jest komisarzem czyli daje staborn i wstaje na 3+ po zaliczeniu zgona. Proste zastosowanie podejmuję wyzwania od każdego koksa w tej grze bez wyjątku. taki lord korna pompuje 9 ataków w kolesia który i tak pewnie wstanie :D

- Dostaliśmy nowy typ jednostki HQ czyli dowodzących czołgami. Kosztuje to 30 punktów + 2 lemany. Dowódca siedzi w jednym lemanie i musi dokupić PRZYNAJMNIEJ 1 do swojego szwadronu. Fajna opcja ponieważ uwalnia slot HS dzięki temu, że lemany wychodzą z HQ. Taki ludzik może wydawać rozkazy na czołgi z swojego szwadronu na LD9 (tak jest szansa, że się umoczy w najważniejszym momencie). Ma do wyboru jeden z 3:

- strzelanie w inny cel niż reszta składu
- ruch 6 + d6 (kruca leman jedzie 6 + 6 + D6 :shock: :shock: )
- strzelanie a następnie odpalenie dymów

- CCS bez zmian poza rozkazami. Jest opcja by wystawiać ale przeciągu nie robi

Najważniejszą częścią ciału HQ jest to co wchodzi poza slotem czyli:

- Psionicy. 1 poziom divinacji za 50 pts. LD 9 i możliwość za 20 zwiększenia o jeden poziomu magii. nic nie trzeba dodawać może tylko to, że można wystawić 3 takich w armii

- Drugi jest ksiądz (prist). za 25 ( o zgrozo dwadzieścia pięć) dostajemy figurkę z invem 4+, feerles, heatred i jakimiś hymnami!!!!!! Ale jakimi??? no takimi mocno przegiętymi:

Pierwszy i najważniejszy to "Imperatorze chroń" - przerzut nieudanych SV i INV dla oddziału księdza :shock: :shock:
Drugi to smasze dla prista - no niech będzie może kiedyś będzie trzeba pokarać eldarskiego WW z S6 :lol:
Trzeci to przerzuty na ranienie dla oddziału księdza...

Głupie prawda :?:
Możemy, a sorry.... TFFFFUUUU!!!! MAMY zawsze trzech w armii!!!

Elity:

- jedynie oddział psioników może być grany. Tylko minimalny skład z 1 poziomem divinacji ale opcja bardzo specyficzna i raczej nie potrzebna

Troopsy:

To dalej bloby z melta bombami ale dodatkowo dostaliśmy rekrutów (conscriptów) po 3 punkty więc 50 ciał za 150 złotych koron jest tak bardzo seksowne, że szok.
Zwykły rekrut nic nie robi ale jak go skombimy z jednostkami bohaterów to pozamiatane...

Ten dział kodeksu głośno krzyczy "MASA PANIE!!! MASA!!!"

Za psie pieniądze (punkty) możemy wystawić 200 (no cholera dwustu!!!!!) chłopków. Nie ma siły która mieli ich w 2 tury... A każdy oddział będzie jeszcze naszprycowany indepami którzy dają jakieś mega +++++++++

Fast:

Vendetty do lochu

Sentinele w wersji opancerzonej będą grane. Za 150 pts. dostajemy 3 maszyny kroczące (6 HP) z 12 pancerza i plazma cannonami lub laskami.

Reszta to lipa.

Hs:

A tu znów na bogato!!!

Tanie i bardzo dobre lemany. Każdy jest opłacalny

Manticora podrożała o 10 pts. ale dalej jest obowiązkowa w armii

Jakaś turbo rakieta (nie pamiętam nazwy) była marnością nad marność ale teraz jest do przemyślenia. Strzela na 3+ od drugiej tury i to jeszcze jak!! S10 AP1 BLAST 10 CALOWY!!!

No i oczywiście nowa jednostka kodeksu czyli wywerna. Artyleria na podwoziu chimery która strzela 4 linkowane, małe blasty z S4 ale z przerzutami zranienia i bez covera. Kosiarka do mirror gier z Astra Militarum. Każda lekka piechota idzie do piekła :twisted: :twisted: kosztuje tyle co pewniaki w tesco więc 55 i ogólnie oceniam ją na DUŻY +.
Reksio
Posty: 242
Rejestracja: 20 cze 2012, o 09:47
Gram w:: FoW, Epic, TANKS, może 40k

Re: Newsy

Post autor: Reksio » 29 kwie 2014, o 11:21

Deathstrike zaczyna od 4+

Wyverna kosztuje 65 :)


Czyli generalnie masz dokładnie takie same przemyślenia jak ja, ale odmienną ocenę :) Mnie wkurza, że w pół godziny od otwarcia kodeksu wiedziałem już co gra a co nie.

A co do priestów, to dużo lepsi są u sisterek! (a ludzie mówią, że to taka słabość :P) Dlaczego? Sami se sprawdźcie!
ODPOWIEDZ