Oldschoolowe Leśne Manewry 2018 [Master]
: 8 maja 2018, o 07:26
Dzień dobry!
Po raz kolejny chciałbym zaprosić Was na Oldschoolowe Leśne Manewry! W tym roku edycja specjalna, niestety nie w Prząśniczce z racji braku bazy noclegowej - przez wzgląd na całkowicie obsadzony hotel w całym roku 2018. Od przyszłego roku mam nadzieję, że wrócimy do starego porządku, ale do rzeczy:
1. Info ogólne:
Termin: 09-10.06.2018 r.
Miejscówka - Klubopiwiarnia, ul. Narutowicza 7/9, Łódź - bardzo blisko Dworca Łódź Fabryczna
Wlot: 60 zł - pieniądze całkowicie będą przekazane na nagrody oraz ciepłe jedzonko na after party i voucher na bar (do przeznaczenia na cokolwiek w płynie tam jest).
Sędziuje @Sarevokus (Gabriel)
Zgłoszenia i rozpiski ślemy na michalwyrz @ gmail.com do 03-06-2018 r. , po terminie -5 DP.
2. Ramy czasowe:
9:00-11:30 - pierwsza bitwa
11:30-11:40 - przerwa
11:40-14:10 - druga bitwa
14:10-14:40 - przerwa obiadowa
14:40-17:10 - trzecia bitwa
potem afterek!
3. Kompozycja armii:
- każdy gracz ma do dyspozycji 1500 pts.
- max 3 detachment'y (niedopuszczony: Supreme Command Detachment)
- armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play: psychic focus, tactical reserves, strategic discipline
- Lord of War maksymalnie 400 pkt.
- IA maksymalnie 400 pkt.
4. Postanowienia główne:
- gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem FAQ, BIG FAQ, bez beta rules
- WYSIWYG i malowanie obowiązkowe, dla graczy pojawiających się pierwszy-drugi raz na turnieju klasy master malowanie nieobowiązkowe
- dozwolone jest sensowne proxy, tylko bez przesady w stylu - wystawiam tacticala jako Roberta G., najlepiej skonsultować z organizatorem
- stoły 72" x 48"
- karty taktyczne z RB, z tym, że D3 = 2 oraz D6 = 4, nie ma wymogu używania kart z codexu
- misje zgodnie z RB, jak będą jakieś zmiany - wskażę je na poziomie scenariusza
- boots on the ground: modele/unity z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)
- obj. sec.: wszystkie unity/modele z battlefield role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę
- table do końca 3 battle round oznacza 20:0 (podobnie jak sudden death), małe pkt podajecie normalnie, od czwartej battle round dogrywacie scenariusz z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę
- tereny na stołach rozstawiają sędziowie
- las zawsze daje 50% zakrycia modelu na potrzeby covera i jest nieskończenie wysoki
- przed grą gracze powinni dogadać się, co jest jakim terenem: impas traktujemy jakby był solid i nie ma możliwości przechodzenia przez niego, ale nadal jest możliwość aby modele z fly nad nim przelatywały, mierząc odległość rzeczywistą (w 3D)
- pozostałe tereny zgodnie z zapisem w RB i FAQ
- gracz powinien posiadać czytelną rozpiskę (najlepiej wydrukowaną), w której wskazany jest Warlord, powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
- graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego, przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją
- od decyzji sędziego nie można się odwołać, awanturnictwo grozi dyskwalifikacją
- każde 5 min spóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -5DP do klasyfikacji końcowej, po 15 min automatyczne 0:0 w DP
- wszystko inne zgodnie z RB, poza czynnościami przed bitwą, patrz niżej
- rodem z poprzednich edycji i opierając to o Designer Commentary dotyczący tylko pojazdów - wystające elementy, takie jak sztandary, antenki, rogi, macki, zbyt długie lufy... nie wliczają się w część modelu na potrzeby strzelania z, strzelania do i ew. zasięgu szarż
- beta zasady nie będą uwzględniane
5. Punktacja:
na końcowy wynik bitwy składają się:
- różnica w KP, max do 6VP
- VP zdobyte z obu scenariuszy składających się na jedną bitwę (slay the warlord, linebreaker i first blood liczy się tylko raz)
- ostateczny wynik obliczamy na zasadzie:
Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0
6. Kolejność rzeczy przed bitwą:
- rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
- rzut na wybór strony
- wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- rzut na Night Fight: na 4+ obowiązują zasady: Dawn Raid (RB str. 194) & Fog of War, ale tylko w I battle round (tego rzutu nie można przerzucić, rzuca gracz, który przegrał rzut na znacznik)
- Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony
- rzut na zaczynanie, gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu, gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę
- rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
- Vanguard Moves i podobne
- początek właściwej rozgrywki
7. Misje:
w każdej obowiązuje First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker oraz Kill Points [każdy dodaje sobie na koniec danej gry tyle punktów ile unitów przeciwnika zniszczył], każda misja trwa 6 tur, sugeruję szczegóły misji przeczytać w Rule Booku oraz Chapter Approved
soon.
Noclegi: w okolicy 200 metrów znajduje się hostel, będę rozmawiał przy pomocy managera Klubopiwiarni żeby zająć tam miejscówkę.
Wlot: 60 zł - pieniądze całkowicie będą przekazane na nagrody oraz ciepłe jedzonko na after party i voucher na bar (do przeznaczenia na cokolwiek w płynie tam jest).
Ilość miejsc: maksymalnie 34 osoby.
Gorąco zapraszam!
Zapisani:
1) Hapol - zapłacone
2) Kubcio - zapłacone
3) Octos - zapłacone
4) Kuba - zapłacone
5) Shas_o_Kedar - zapłacone
6) Farlog - zapłacone
7) Karol z głupim nickiem - zapłacone
8) The Patriot - zapłacone
9) Jakub Krochmal - zapłacone
10) Asarnil - zapłacone
11) Bania - zapłacone
12) Loczek - zapłacone
13) Relax - zapłacone
14) Duda - zapłacone
15) Ertai - zapłacone
16) Theidan - zapłacone
17) Sanguine - zapłacone
18) Krystian Gwiazda - zapłacone
19) Krystian Krawczyk - zapłacone
20) Jacek Obłaza - zapłacone
21) Maciej Sułkowski - zapłacone
22) Michał Węgrzyn - zapłacone
23) Maciej Sysyło - zapłacone
24) Michał Herbergier - zapłacone
25) Maciej Bereza - zapłacone
26) Artur Wysocki - zapłacone
27) Jan Faber - zapłacone
28) Malinka - zapłacone
29) Rasp - zapłacone
30) Zubzyk - zapłacone
31) Piter - zapłacone
32) Spyro - zapłacone
33) Filip Rośniak - zapłacone
34) CHANDLER - zapłacone
Po raz kolejny chciałbym zaprosić Was na Oldschoolowe Leśne Manewry! W tym roku edycja specjalna, niestety nie w Prząśniczce z racji braku bazy noclegowej - przez wzgląd na całkowicie obsadzony hotel w całym roku 2018. Od przyszłego roku mam nadzieję, że wrócimy do starego porządku, ale do rzeczy:
1. Info ogólne:
Termin: 09-10.06.2018 r.
Miejscówka - Klubopiwiarnia, ul. Narutowicza 7/9, Łódź - bardzo blisko Dworca Łódź Fabryczna
Wlot: 60 zł - pieniądze całkowicie będą przekazane na nagrody oraz ciepłe jedzonko na after party i voucher na bar (do przeznaczenia na cokolwiek w płynie tam jest).
Sędziuje @Sarevokus (Gabriel)
Zgłoszenia i rozpiski ślemy na michalwyrz @ gmail.com do 03-06-2018 r. , po terminie -5 DP.
2. Ramy czasowe:
9:00-11:30 - pierwsza bitwa
11:30-11:40 - przerwa
11:40-14:10 - druga bitwa
14:10-14:40 - przerwa obiadowa
14:40-17:10 - trzecia bitwa
potem afterek!
3. Kompozycja armii:
- każdy gracz ma do dyspozycji 1500 pts.
- max 3 detachment'y (niedopuszczony: Supreme Command Detachment)
- armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play: psychic focus, tactical reserves, strategic discipline
- Lord of War maksymalnie 400 pkt.
- IA maksymalnie 400 pkt.
4. Postanowienia główne:
- gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem FAQ, BIG FAQ, bez beta rules
- WYSIWYG i malowanie obowiązkowe, dla graczy pojawiających się pierwszy-drugi raz na turnieju klasy master malowanie nieobowiązkowe
- dozwolone jest sensowne proxy, tylko bez przesady w stylu - wystawiam tacticala jako Roberta G., najlepiej skonsultować z organizatorem
- stoły 72" x 48"
- karty taktyczne z RB, z tym, że D3 = 2 oraz D6 = 4, nie ma wymogu używania kart z codexu
- misje zgodnie z RB, jak będą jakieś zmiany - wskażę je na poziomie scenariusza
- boots on the ground: modele/unity z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)
- obj. sec.: wszystkie unity/modele z battlefield role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę
- table do końca 3 battle round oznacza 20:0 (podobnie jak sudden death), małe pkt podajecie normalnie, od czwartej battle round dogrywacie scenariusz z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę
- tereny na stołach rozstawiają sędziowie
- las zawsze daje 50% zakrycia modelu na potrzeby covera i jest nieskończenie wysoki
- przed grą gracze powinni dogadać się, co jest jakim terenem: impas traktujemy jakby był solid i nie ma możliwości przechodzenia przez niego, ale nadal jest możliwość aby modele z fly nad nim przelatywały, mierząc odległość rzeczywistą (w 3D)
- pozostałe tereny zgodnie z zapisem w RB i FAQ
- gracz powinien posiadać czytelną rozpiskę (najlepiej wydrukowaną), w której wskazany jest Warlord, powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
- graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego, przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją
- od decyzji sędziego nie można się odwołać, awanturnictwo grozi dyskwalifikacją
- każde 5 min spóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -5DP do klasyfikacji końcowej, po 15 min automatyczne 0:0 w DP
- wszystko inne zgodnie z RB, poza czynnościami przed bitwą, patrz niżej
- rodem z poprzednich edycji i opierając to o Designer Commentary dotyczący tylko pojazdów - wystające elementy, takie jak sztandary, antenki, rogi, macki, zbyt długie lufy... nie wliczają się w część modelu na potrzeby strzelania z, strzelania do i ew. zasięgu szarż
- beta zasady nie będą uwzględniane
5. Punktacja:
na końcowy wynik bitwy składają się:
- różnica w KP, max do 6VP
- VP zdobyte z obu scenariuszy składających się na jedną bitwę (slay the warlord, linebreaker i first blood liczy się tylko raz)
- ostateczny wynik obliczamy na zasadzie:
Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0
6. Kolejność rzeczy przed bitwą:
- rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
- rzut na wybór strony
- wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- rzut na Night Fight: na 4+ obowiązują zasady: Dawn Raid (RB str. 194) & Fog of War, ale tylko w I battle round (tego rzutu nie można przerzucić, rzuca gracz, który przegrał rzut na znacznik)
- Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony
- rzut na zaczynanie, gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu, gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę
- rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
- Vanguard Moves i podobne
- początek właściwej rozgrywki
7. Misje:
w każdej obowiązuje First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker oraz Kill Points [każdy dodaje sobie na koniec danej gry tyle punktów ile unitów przeciwnika zniszczył], każda misja trwa 6 tur, sugeruję szczegóły misji przeczytać w Rule Booku oraz Chapter Approved
soon.
Noclegi: w okolicy 200 metrów znajduje się hostel, będę rozmawiał przy pomocy managera Klubopiwiarni żeby zająć tam miejscówkę.
Wlot: 60 zł - pieniądze całkowicie będą przekazane na nagrody oraz ciepłe jedzonko na after party i voucher na bar (do przeznaczenia na cokolwiek w płynie tam jest).
Ilość miejsc: maksymalnie 34 osoby.
Gorąco zapraszam!
Zapisani:
1) Hapol - zapłacone
2) Kubcio - zapłacone
3) Octos - zapłacone
4) Kuba - zapłacone
5) Shas_o_Kedar - zapłacone
6) Farlog - zapłacone
7) Karol z głupim nickiem - zapłacone
8) The Patriot - zapłacone
9) Jakub Krochmal - zapłacone
10) Asarnil - zapłacone
11) Bania - zapłacone
12) Loczek - zapłacone
13) Relax - zapłacone
14) Duda - zapłacone
15) Ertai - zapłacone
16) Theidan - zapłacone
17) Sanguine - zapłacone
18) Krystian Gwiazda - zapłacone
19) Krystian Krawczyk - zapłacone
20) Jacek Obłaza - zapłacone
21) Maciej Sułkowski - zapłacone
22) Michał Węgrzyn - zapłacone
23) Maciej Sysyło - zapłacone
24) Michał Herbergier - zapłacone
25) Maciej Bereza - zapłacone
26) Artur Wysocki - zapłacone
27) Jan Faber - zapłacone
28) Malinka - zapłacone
29) Rasp - zapłacone
30) Zubzyk - zapłacone
31) Piter - zapłacone
32) Spyro - zapłacone
33) Filip Rośniak - zapłacone
34) CHANDLER - zapłacone