Strona 1 z 2

ŁÓDZ UDERZA VOL. 6 (WH40K 1500 PKT., 28-04-2018 r.)

: 27 mar 2018, o 12:58
autor: kwiatusiek
Klub Graczy Marauder ma przyjemność zaprosić Was na turniej:




1. Info ogólne:

Termin: 28-04-2018 r.
Miejscówka - Klubopiwiarnia, ul. Narutowicza 7/9, Łódź - bardzo blisko Dworca Łódź Fabryczna
Wlot: 10 PLN.
Sędziuje @Sarevokus (Gabriel)
Zgłoszenia i rozpiski ślemy na michalwyrz @ gmail.com do 22.04, po terminie -3 DP.

2. Ramy czasowe:

10:00-12:30 - pierwsza bitwa
12:30-12:40 - przerwa
12:40-15:10 - druga bitwa
15:10-15:40 - przerwa obiadowa
15:40-18:10 - trzecia bitwa

3. Kompozycja armii:

- każdy gracz ma do dyspozycji 1500 pts.
- max 2 detachment'y (niedopuszczony: Supreme Command Detachment)
- armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play: psychic focus, tactical reserves, strategic discipline
- zakaz Lord of War

4. Postanowienia główne:

- gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem FAQ
- WYSIWYG i malowanie nieobowiązkowe, dobrze żeby było
- dozwolone jest sensowne proxy, tylko bez przesady w stylu - wystawiam tacticala jako Roberta G., najlepiej skonsultować z organizatorem
- stoły 72" x 48"
- karty taktyczne z RB, z tym, że D3 = 2 oraz D6 = 4, nie ma wymogu używania kart z codexu
- misje zgodnie z RB, jak będą jakieś zmiany - wskażę je na poziomie scenariusza
- boots on the ground: modele/unity z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)
- obj. sec.: wszystkie unity/modele z battlefield role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę
- table do końca 3 battle round oznacza 20:0 (podobnie jak sudden death), małe pkt podajecie normalnie, od czwartej battle round dogrywacie scenariusz z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę
- tereny na stołach rozstawiają sędziowie
- las zawsze daje 50% zakrycia modelu na potrzeby covera i jest nieskończenie wysoki
- przed grą gracze powinni dogadać się, co jest jakim terenem: impas traktujemy jakby był solid i nie ma możliwości przechodzenia przez niego, ale nadal jest możliwość aby modele z fly nad nim przelatywały, mierząc odległość rzeczywistą (w 3D)
- pozostałe tereny zgodnie z zapisem w RB i FAQ
- gracz powinien posiadać czytelną rozpiskę (najlepiej wydrukowaną), w której wskazany jest Warlord, powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
- graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego, przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją
- od decyzji sędziego nie można się odwołać, awanturnictwo grozi dyskwalifikacją
- każde 5 min spóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -5DP do klasyfikacji końcowej, po 15 min automatyczne 0:0 w DP
- wszystko inne zgodnie z RB, poza czynnościami przed bitwą, patrz niżej
- rodem z poprzednich edycji i opierając to o Designer Commentary dotyczący tylko pojazdów - wystające elementy, takie jak sztandary, antenki, rogi, macki, zbyt długie lufy... nie wliczają się w część modelu na potrzeby strzelania z, strzelania do i ew. zasięgu szarż
- beta zasady nie będą uwzględniane

5. Punktacja:
na końcowy wynik bitwy składają się:
- różnica w KP, max do 6VP
- VP zdobyte z obu scenariuszy składających się na jedną bitwę (slay the warlord, linebreaker i first blood liczy się tylko raz)
- ostateczny wynik obliczamy na zasadzie:

Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0



6. Kolejność rzeczy przed bitwą:
- rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
- rzut na wybór strony
- wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- rzut na Night Fight: na 4+ obowiązują zasady: Dawn Raid (RB str. 194) & Fog of War, ale tylko w I battle round (tego rzutu nie można przerzucić, rzuca gracz, który przegrał rzut na znacznik)
- Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony
- rzut na zaczynanie, gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu, gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę
- rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
- Vanguard Moves i podobne
- początek właściwej rozgrywki

7. Misje:
w każdej obowiązuje First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker oraz Kill Points [każdy dodaje sobie na koniec danej gry tyle punktów ile unitów przeciwnika zniszczył], każda misja trwa 6 tur, sugeruję szczegóły misji przeczytać w Rule Booku oraz Chapter Approved

1.

Rozstawienie: Search and Destroy
Eternal War: Sesupply Drop (na początku swojej 3 tury gracz rzuca kością wybierając, który znacznik wart jest dodatkowe 3VP na koniec gry, znacznik nie może się powtarzać, nie odrzucamy pozostałych znaczników, które nie dają dodatkowych VP)
Maelstrom of War: Tactical Escalation (ilość kart rośnie wraz z nr tury, max do 6)

2.

Rozstawienie: Hammer and Anvil
Eternal War: Scorched Earth (1VP za trzymanie znacznika na koniec swojej tury, można "spalić" znacznik w strefie przeciwnika za 2VP, znacznik jest wtedy usuwany z gry)
Maelstrom of War: Deadlock (zaczynamy od 6 kart, co turę zmniejszamy o 1 max ilość kart na ręku) + Acceptable Losses (stratagem: za 1CP możemy odrzucić do 3 kart)

3.

Rozstawienie: Dawn of War
Eternal War: Secure and Control (dwa ostatnie znaczniki rozstawiane są dopiero po wyborze stron przez graczy, te znaczniki warte są 3VP na koniec gry)
Maelstrom of War: Target Opportunity (dobieramy do 3 kart, niewykonane odrzucamy na koniec battle round)

Zgłoszenia:

1. kwiatek
2. Loczek
3. KhergitMonk
4. Relax
5. plk2bem
6. Theidan
7. Shas_o_Kedar
8. The Patriot
9. Grzelich
10. Mateusz Kuczkowski
11. Sanguine
12. Asarnil_40k
13. Paweł Kozłowski
14. Ziomek
15. Malinka
16. Doman
17. Marcin Dudojć

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 6 (WH40K 1500 PKT., 28-04-2018 r.)

: 27 mar 2018, o 13:11
autor: Loczek
+1

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 6 (WH40K 1500 PKT., 28-04-2018 r.)

: 29 mar 2018, o 13:20
autor: Ziomek
W opisie jest literówka
Termin: 28-03-2018 r.
Może się skuszę ...

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 6 (WH40K 1500 PKT., 28-04-2018 r.)

: 29 mar 2018, o 16:15
autor: kuczek40
Zgłaszam Mateusza Kuczkowskiego z Ultramarines

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 6 (WH40K 1500 PKT., 28-04-2018 r.)

: 4 kwie 2018, o 14:14
autor: kwiatusiek
Zaktualizowałem listę chętnych, wpisałem Cię Ziomku, już się nie wykręcisz ;).

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 6 (WH40K 1500 PKT., 28-04-2018 r.)

: 5 kwie 2018, o 20:09
autor: Malinka
będę :) dopisz mnie

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 6 (WH40K 1500 PKT., 28-04-2018 r.)

: 6 kwie 2018, o 08:44
autor: kwiatusiek
Dopisane.

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 6 (WH40K 1500 PKT., 28-04-2018 r.)

: 8 kwie 2018, o 19:49
autor: stave
Czy ja tam widze Grzelicha? on rzeczywiście ma zamiar tu przyjechac?

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 6 (WH40K 1500 PKT., 28-04-2018 r.)

: 9 kwie 2018, o 06:59
autor: kwiatusiek
Z tego co pisał, to na 80% tak :). Dodatkowo też ma się pojawił Rafał Kroczka, więc miło, że pojawią się jakieś nowe u nas twarze.

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 6 (WH40K 1500 PKT., 28-04-2018 r.)

: 9 kwie 2018, o 17:31
autor: stave
No dokładnie :D po drugie miło pogadać z Rafałem i co najważniejsze zawsze gra bez spiny. Zresztą jak dobrze pamiętam kiedyś na OLMie grał z nim Zigi i było kupę śmiechu. Rafał miał masę Dropów z SMami a Zigi cóż ........ zielone paskudztwa :D :mrgreen: