ŁÓDZ UDERZA VOL. 5 (WH40K 1250 PKT., 03-03-2018)
: 9 lut 2018, o 15:18
Klub Graczy Marauder ma przyjemność zaprosić Was na turniej:
1. Info ogólne:
Termin: 03.03.2018 r.
Miejscówka - Klubopiwiarnia, ul. Narutowicza 7/9, Łódź - bardzo blisko Dworca Łódź Fabryczna
Wlot: 10 PLN.
Sędziuje @Sarevokus
Zgłoszenia i rozpiski ślemy na michalwyrz @ gmail.com do 28.02, po terminie -3 DP.
2. Ramy czasowe:
10:00-12:20 - pierwsza bitwa
12:20-12:30 - przerwa
12:30-14:50 - druga bitwa
14:50-15:20 - przerwa obiadowa
15:20-17:40 - trzecia bitwa
3. Kompozycja armii:
- każdy gracz ma do dyspozycji 1250 pts.
- max 1 detachment (niedopuszczony: Supreme Command Detachment)
- armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play: psychic focus, tactical reserves, strategic discipline
- maksymalna wartość unitu (po i przed modyfikacjami) może wynosić maksymalnie 14 PL - wyjątkiem są Adeptus Custodes, którzy mogą mieć maksymalną wartość unitu 15 PL
- zakaz Lord of War
- maksymalnie dwa takie same oddziały na rozpiskę
4. Postanowienia główne:
- gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem FAQ
- WYSIWYG i malowanie nieobowiązkowe, dobrze żeby było
- dozwolone jest sensowne proxy, tylko bez przesady w stylu - wystawiam tacticala jako Roberta G., najlepiej skonsultować z organizatorem
- stoły 48" x 48"
- karty taktyczne z RB, z tym, że D3 = 2 oraz D6 = 4, nie ma wymogu używania kart z codexu
- misje zgodnie z RB, jak będą jakieś zmiany - wskażę je na poziomie scenariusza
- boots on the ground: modele/unity z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)
- obj. sec.: wszystkie unity/modele z battlefield role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę
- table do końca 3 battle round oznacza 20:0 (podobnie jak sudden death), małe pkt podajecie normalnie, od czwartej battle round dogrywacie scenariusz z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę
- tereny na stołach rozstawiają sędziowie
- las zawsze daje 50% zakrycia modelu na potrzeby covera i jest nieskończenie wysoki
- przed grą gracze powinni dogadać się, co jest jakim terenem: impas traktujemy jakby był solid i nie ma możliwości przechodzenia przez niego, ale nadal jest możliwość aby modele z fly nad nim przelatywały, mierząc odległość rzeczywistą (w 3D)
- pozostałe tereny zgodnie z zapisem w RB i FAQ
- gracz powinien posiadać czytelną rozpiskę (najlepiej wydrukowaną), w której wskazany jest Warlord, powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
- graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego, przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją
- od decyzji sędziego nie można się odwołać, awanturnictwo grozi dyskwalifikacją
- każde 5 min spóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -5DP do klasyfikacji końcowej, po 15 min automatyczne 0:0 w VP i DP
- wszystko inne zgodnie z RB, poza czynnościami przed bitwą, patrz niżej
- rodem z poprzednich edycji i opierając to o Designer Commentary dotyczący tylko pojazdów - wystające elementy, takie jak sztandary, antenki, rogi, macki, zbyt długie lufy... nie wliczają się w część modelu na potrzeby strzelania z, strzelania do i ew. zasięgu szarż
- beta zasady nie będą uwzględniane
5. Punktacja:
na końcowy wynik bitwy składają się:
- różnica w KP, max do 6VP
- VP zdobyte z obu scenariuszy składających się na jedną bitwę (slay the warlord, linebreaker i first blood liczy się tylko raz)
- ostateczny wynik obliczamy na zasadzie:
Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0
6. Kolejność rzeczy przed bitwą:
- rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
- rzut na wybór strony
- wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- rzut na Night Fight: na 4+ obowiązują zasady: Dawn Raid (RB str. 194) & Fog of War, ale tylko w I battle round (tego rzutu nie można przerzucić, rzuca gracz, który przegrał rzut na znacznik)
- Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony
- rzut na zaczynanie, gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu, gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę
- rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
- Vanguard Moves i podobne
- początek właściwej rozgrywki
7. Misje:
w każdej obowiązuje First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker oraz Kill Points [każdy dodaje sobie na koniec danej gry tyle punktów ile unitów przeciwnika zniszczył], każda misja trwa 6 tur, sugeruję szczegóły misji przeczytać w Rule Booku oraz Chapter Approved
1.
strefa wystawienia: SEARCH AND DESTROY;
misja Eternal: SECURE AND CONTROL [każdy z graczy wystawia w swojej strefie 1 marker (nie jest to marker Maelstromowy), każdy z markerów jest wart 5VP na koniec gry];
misja Maesltrom: TARGET OF OPPORTUNITY 3 karty, które można zrobić tylko w czasie jednej tury, na początku kolejnej swojej tury je odrzucamy i bierzemy 3 nowe karty;
dodatkowy Stratagem dla tej misji - SECOND CHANCE 2CP można zostawić sobie 1 kartę, co powoduje, że na czas kolejnej tury mamy 4 karty
2.
strefa wystawienia: FRONT-LINE ASSAULT;
misja Eternal: FRONT-LINE WARFARE: 4 objective markers wystawiane po wyborze stron; gracze wystawiają po 2 markery, jeden w swojej strefie oraz jeden w niczyjej, marker w swojej strefie jest wart 1VP, u wroga 4VP, reszta 2 VP na koniec gry, sugeruję, aby nie robić w tym wypadku markerów eternalowych i maelstromowych jako te same
misja Maesltrom: CLEANSE AND CAPTURE, czyli 3 karty
3.
strefa wystawienia: DAWN OF WAR
misja Eternal: SCORCHED EARTH: 6 objective markers; 1VP za kontrolę markera na koniec tury gracza i można niszczyć te, które są w strefie worga za 2 VP
misja Maesltrom: RACE TO VICTORY: 3 karty; gra kończy się jak tylko ktoś zrobi 10 kart i za to też dostaje bonus 3VP
Zgłoszenia:
1. Kwiatek
2. Loczek
3. Mateusz Kuczek
4. Sanguine
5. August13
6. Skarabek
7. KhergitMonk
8. Bania
9. drugi Bania
10. Relax
11. Helbrute
12. Filip Rośniak
13. Zigmunth
1. Info ogólne:
Termin: 03.03.2018 r.
Miejscówka - Klubopiwiarnia, ul. Narutowicza 7/9, Łódź - bardzo blisko Dworca Łódź Fabryczna
Wlot: 10 PLN.
Sędziuje @Sarevokus
Zgłoszenia i rozpiski ślemy na michalwyrz @ gmail.com do 28.02, po terminie -3 DP.
2. Ramy czasowe:
10:00-12:20 - pierwsza bitwa
12:20-12:30 - przerwa
12:30-14:50 - druga bitwa
14:50-15:20 - przerwa obiadowa
15:20-17:40 - trzecia bitwa
3. Kompozycja armii:
- każdy gracz ma do dyspozycji 1250 pts.
- max 1 detachment (niedopuszczony: Supreme Command Detachment)
- armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play: psychic focus, tactical reserves, strategic discipline
- maksymalna wartość unitu (po i przed modyfikacjami) może wynosić maksymalnie 14 PL - wyjątkiem są Adeptus Custodes, którzy mogą mieć maksymalną wartość unitu 15 PL
- zakaz Lord of War
- maksymalnie dwa takie same oddziały na rozpiskę
4. Postanowienia główne:
- gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem FAQ
- WYSIWYG i malowanie nieobowiązkowe, dobrze żeby było
- dozwolone jest sensowne proxy, tylko bez przesady w stylu - wystawiam tacticala jako Roberta G., najlepiej skonsultować z organizatorem
- stoły 48" x 48"
- karty taktyczne z RB, z tym, że D3 = 2 oraz D6 = 4, nie ma wymogu używania kart z codexu
- misje zgodnie z RB, jak będą jakieś zmiany - wskażę je na poziomie scenariusza
- boots on the ground: modele/unity z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)
- obj. sec.: wszystkie unity/modele z battlefield role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę
- table do końca 3 battle round oznacza 20:0 (podobnie jak sudden death), małe pkt podajecie normalnie, od czwartej battle round dogrywacie scenariusz z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę
- tereny na stołach rozstawiają sędziowie
- las zawsze daje 50% zakrycia modelu na potrzeby covera i jest nieskończenie wysoki
- przed grą gracze powinni dogadać się, co jest jakim terenem: impas traktujemy jakby był solid i nie ma możliwości przechodzenia przez niego, ale nadal jest możliwość aby modele z fly nad nim przelatywały, mierząc odległość rzeczywistą (w 3D)
- pozostałe tereny zgodnie z zapisem w RB i FAQ
- gracz powinien posiadać czytelną rozpiskę (najlepiej wydrukowaną), w której wskazany jest Warlord, powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
- graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego, przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją
- od decyzji sędziego nie można się odwołać, awanturnictwo grozi dyskwalifikacją
- każde 5 min spóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -5DP do klasyfikacji końcowej, po 15 min automatyczne 0:0 w VP i DP
- wszystko inne zgodnie z RB, poza czynnościami przed bitwą, patrz niżej
- rodem z poprzednich edycji i opierając to o Designer Commentary dotyczący tylko pojazdów - wystające elementy, takie jak sztandary, antenki, rogi, macki, zbyt długie lufy... nie wliczają się w część modelu na potrzeby strzelania z, strzelania do i ew. zasięgu szarż
- beta zasady nie będą uwzględniane
5. Punktacja:
na końcowy wynik bitwy składają się:
- różnica w KP, max do 6VP
- VP zdobyte z obu scenariuszy składających się na jedną bitwę (slay the warlord, linebreaker i first blood liczy się tylko raz)
- ostateczny wynik obliczamy na zasadzie:
Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0
6. Kolejność rzeczy przed bitwą:
- rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
- rzut na wybór strony
- wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- rzut na Night Fight: na 4+ obowiązują zasady: Dawn Raid (RB str. 194) & Fog of War, ale tylko w I battle round (tego rzutu nie można przerzucić, rzuca gracz, który przegrał rzut na znacznik)
- Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony
- rzut na zaczynanie, gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu, gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę
- rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
- Vanguard Moves i podobne
- początek właściwej rozgrywki
7. Misje:
w każdej obowiązuje First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker oraz Kill Points [każdy dodaje sobie na koniec danej gry tyle punktów ile unitów przeciwnika zniszczył], każda misja trwa 6 tur, sugeruję szczegóły misji przeczytać w Rule Booku oraz Chapter Approved
1.
strefa wystawienia: SEARCH AND DESTROY;
misja Eternal: SECURE AND CONTROL [każdy z graczy wystawia w swojej strefie 1 marker (nie jest to marker Maelstromowy), każdy z markerów jest wart 5VP na koniec gry];
misja Maesltrom: TARGET OF OPPORTUNITY 3 karty, które można zrobić tylko w czasie jednej tury, na początku kolejnej swojej tury je odrzucamy i bierzemy 3 nowe karty;
dodatkowy Stratagem dla tej misji - SECOND CHANCE 2CP można zostawić sobie 1 kartę, co powoduje, że na czas kolejnej tury mamy 4 karty
2.
strefa wystawienia: FRONT-LINE ASSAULT;
misja Eternal: FRONT-LINE WARFARE: 4 objective markers wystawiane po wyborze stron; gracze wystawiają po 2 markery, jeden w swojej strefie oraz jeden w niczyjej, marker w swojej strefie jest wart 1VP, u wroga 4VP, reszta 2 VP na koniec gry, sugeruję, aby nie robić w tym wypadku markerów eternalowych i maelstromowych jako te same
misja Maesltrom: CLEANSE AND CAPTURE, czyli 3 karty
3.
strefa wystawienia: DAWN OF WAR
misja Eternal: SCORCHED EARTH: 6 objective markers; 1VP za kontrolę markera na koniec tury gracza i można niszczyć te, które są w strefie worga za 2 VP
misja Maesltrom: RACE TO VICTORY: 3 karty; gra kończy się jak tylko ktoś zrobi 10 kart i za to też dostaje bonus 3VP
Zgłoszenia:
1. Kwiatek
2. Loczek
3. Mateusz Kuczek
4. Sanguine
5. August13
6. Skarabek
7. KhergitMonk
8. Bania
9. drugi Bania
10. Relax
11. Helbrute
12. Filip Rośniak
13. Zigmunth