ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Wydarzenia, których żal przegapić!
Regulamin forum
UWAGA!!! Wszystkie nowe tematy w tym dziale należy zaczynać od oznaczenia systemu, którego dotyczą!!! Przykładowo [WFB], [40k], [FOW], etc. Twórców nieregulaminowych tematów czeka płacz i zgrzytanie zębów.
Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 162
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Post autor: kwiatusiek » 11 gru 2017, o 13:31

Klub Graczy Marauder ma przyjemność zaprosić Was na turniej:

Łódź Uderza vol. 4, pierwszy raz 8 edycja!

Obrazek

Info ogólne:
Termin: 14.01.2017 r.
Miejscówka - Łódzki Dom Kultury, ul. Generała Romualda Traugutta 18, 90-113 Łódź - centralnie na przeciwko Dworca Łódź Fabryczna
Wlot 10 PLN.
Sędziuje Gabriel
Zgłoszenia i rozpiski ślemy na michalwyrz @ gmail.com

Kompozycja armii:

- każdy gracz ma do dyspozycji 1650pts.
- max 3 detachmenty, które nie mogą się powtarzać (niedopuszczony: auxilliary support detachment)
- armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play: psychic focus, tactical reserves, strategic discipline
- FW dopuszczony, jednak max do 50% limitu pkt, suma power lvl do 32, tylko oryginalne modele, może być dobra konwersja, ale przed wysłaniem rozpiski trzeba mi wysłać zdjęcie modelu do akceptacji

Rozpiski:
Poprawny format rozpiski
Cytat:+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ARMY FACTION: ...
+ PLAYER: ...
+ PLAYER LEAGUE NO: ...
+ TOTAL COMMAND POINTS: ..
+ TOTAL ARMY POINTS: ...
+ ARMY FACTIONS USED: ...
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: ...
+ TOTAL MODELS: ...
+ TOTAL KP: ...
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

== XxX Detachment == [1.234 Points] +yCP

HQ1: 1 Szef(70), uber giwera(4) - [74pts]

E1: 5 elyt(100) - [100pts]
E2: 2 wieśmaków, co się wybiło (20), każdy wymienił widły na widelce(0) - [20pts]
E3: ...

itd.

General rules:
- gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem FAQ
- WYSIWYG i malowanie nieobowiązkowe, dobrze żeby było
- dozwolone jest sensowne proxy, tylko bez przesady w stylu - wystawiam tacticala jako Roberta G.
- stoły 72" x 48"
- karty taktyczne z RB, z tym, że D3 = 2 oraz D6 = 4, nie trzeba a można używać kart z codexów
- misje zgodnie z RB, jak będą jakieś zmiany - wskażę je na poziomie scenariusza
- boots on the ground: modele/unity z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)
- obj. sec.: wszystkie unity/modele z battle field role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę
- table do końca 3 battle round oznacza 20:0 (podobnie jak sudden death), małe pkt podajecie normalnie, od czwartej battle round dogrywacie scenariusz z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę
- tereny na stołach rozstawiają sędziowie
- las zawsze daje 50% zakrycia modelu na potrzeby covera i jest odpowiednio wysoki
- przed grą gracze powinni dogadać się, co jest jakim terenem: impas traktujemy jakby był solid i nie ma możliwości przechodzenia przez niego, ale nadal jest możliwość aby modele z fly nad nim przelatywały
- pozostałe tereny zgodnie z zapisem w RB i FAQ
- gracz powinien posiadać czytelną rozpiskę (najlepiej wydrukowaną), w której wskazany jest Warlord, powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
- graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego, przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją
- od decyzji sędziego nie można się odwołać, awanturnictwo grozi dyskwalifikacją
- każde 5 min spóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -5DP do klasyfikacji końcowej, po 15 min automatyczne 0:0 w VP i DP
- wszystko inne zgodnie z RB, poza czynnościami przed bitwą, patrz niżej
- rodem z poprzednich edycji i opierając to o Designer Commentary dotyczący tylko pojazdów - wystające elementy, takie jak sztandary, antenki, rogi, macki, zbyt długie lufy... nie wliczają się w część modelu na potrzeby strzelania z, stzrelania do i ew. zasięgu szarż

Punktacja:
na końcowy wynik bitwy składają się:
- różnica w KP, max do 6VP
- VP zdobyte z obu scenariuszy składających się na jedną bitwę (slay the warlord, linebreaker i first blood liczy się tylko raz)
- ostateczny wynik obliczamy na zasadzie:

Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0

na końcowy wynik na turnieju składają się:
- DP z bitew
- karne DP za awanturnictwo i opóźnienia

Ramy czasowe:
9:30-12:00 - pierwsza bitwa
12:15-14:45 - druga bitwa
15:00-17:30 - trzecia bitwa

Kolejność rzeczy przed bitwą:
- rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
- rzut na wybór strony
- wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- rzut na Night Fight: na 4+ obowiązują zasady: dawn raid (RB str. 194) & Fog of War, ale tylko w I battle round (tego rzutu nie można przerzucić, rzuca gracz, który przegrał rzut na znacznik), combuje się z zasadą COVER OF DARKNESS w scenariuszu IV
- Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony
- rzut na zaczynanie, gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu, gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę
- rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
- Vanguard Moves i podobne
- początek właściwej rozgrywki

Misje:
MISJA I
Rozstawienie: Vanguard Strike
Tactical Escalation (TACTICAL PRIORITY losujemy na K6 przed grą dla każdego z graczy osobno) + Relic (relikt jest dodatkowym znacznikiem, na koniec gry wart 6VP)

MISJA II
Rozstawienie: Front-line assault
Retrieval Mission (4 pierwsze znaczniki, 3VP za trzymanie pary znaczników, bez powtórzeń, 1VP za trzymanie pojedynczego znacznika) + Spoils of War (zasada specious cargo dotyczy znaczników poza strefą rozstawienia gracza, który miałby wykonać kartę przeciwnika secure objective "X")

MISJA III
Rozstawienie: Spearhead assault
Secure and control (po jednym znaczniku rozstawiamy w swoim deploymencie, po wyborze strony, za swój 1VP, przeciwnika 3VP, oba 6VP) + Deadlock (maksymalną ilość kart na ręku z misji dzielimy na pół i zaokrąglamy w górę, odpowiednio: 3,3,2,2,1,1,1)

Zgłoszenia:
Zgłoszenia:
1. kwiatek
2. Loczek
3. Relax
4. Zigmunth
5. Skarabek
6. Shas_o_Kedar
7. Koniu ?
8. Augusst13
9. Theidan
10. Twist
11. Doman
12. Cebul ?
13. KhergitMonk
14. Cezary
15. Malinka
Ostatnio zmieniony 8 sty 2018, o 14:03 przez kwiatusiek, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Relax
Posty: 478
Rejestracja: 14 lut 2012, o 11:42

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Post autor: Relax » 15 gru 2017, o 13:52

Mam pytanie - nie strzelajcie jak oczywiste, ale brak mi ogrania na 8 ed. Czy obowiązują objectivy danej armii czy podręcznikowe i jeśli dla danej armii to co robimy w przypadku kilku detachmentów?

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 1241
Rejestracja: 8 wrz 2012, o 20:19
Gram w:: gry

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Post autor: Gabriel » 15 gru 2017, o 21:13

Objectivy tego kodeksu z którego pochodzi warlord.

Awatar użytkownika
Zigmunth
Członek Klubu Marauder
Posty: 659
Rejestracja: 1 wrz 2012, o 13:23

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Post autor: Zigmunth » 20 gru 2017, o 00:33

że co panie?!

- stoły 60" x 48"


a czemu nie normalne 72" x 48"

Awatar użytkownika
Zigmunth
Członek Klubu Marauder
Posty: 659
Rejestracja: 1 wrz 2012, o 13:23

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Post autor: Zigmunth » 20 gru 2017, o 00:35

- przed grą gracze powinni dogadać się, co jest jakim terenem: impas traktujemy jakby był solid i nie ma możliwości przechodzenia przez niego, ale nadal jest możliwość aby modele z fly nad nim przelatywały, mierząc odległość rzeczywistą (w 3D)

ze niby co? stawiam miarke przy modelu i dojezdzam do punktu docelowego mierzac wznoszenie sie i upadanie? co to za glupoty?

Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 162
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Post autor: kwiatusiek » 20 gru 2017, o 08:09

A nawet tego nie zauważyłem, usunąłem ten zapis, poprawiłem też wymiar stołów. No i zaktualizowałem liczbę zgłoszeń.

Awatar użytkownika
Zigmunth
Członek Klubu Marauder
Posty: 659
Rejestracja: 1 wrz 2012, o 13:23

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Post autor: Zigmunth » 20 gru 2017, o 08:24

wlasnie przeczytalem swoje posty, wybacz jesli zabrzmialy jako atak na Ciebie :D po prostu krew mi sie gotuje na normowania polhammera :D

dzieki za poprawki

Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 162
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Post autor: kwiatusiek » 20 gru 2017, o 13:13

Jasne, teraz GW stara się balansować zasady i codexy w miarę na bieżąco, ale w poprzedniej edycji potrzebne były takie przycięcia czasem żeby ograniczyć idiotyzmy, których GW nie raczyło poprawiać, jak np. niewidka, siła 'D', summoning i tak dalej, żeby można było normalnie pograć.

Wicher
Posty: 49
Rejestracja: 17 sty 2012, o 17:50

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Post autor: Wicher » 22 gru 2017, o 16:04

Ugadajcie lepiej z ŁDKiem dużą salę, bo wchodzą tam 7+2 stoły. Chyba, że macie koziołki.

Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 162
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 4 (WH40K 1650 pkt., 14-01-2018)

Post autor: kwiatusiek » 22 gru 2017, o 19:44

Spoko, Skarab już pisał i tak nie wierzę w taką ilość osób, więc damy radę :D.

ODPOWIEDZ