Oldschoolowe Leśne Manewry 2018 [Master]

Wydarzenia, których żal przegapić!
Regulamin forum
UWAGA!!! Wszystkie nowe tematy w tym dziale należy zaczynać od oznaczenia systemu, którego dotyczą!!! Przykładowo [WFB], [40k], [FOW], etc. Twórców nieregulaminowych tematów czeka płacz i zgrzytanie zębów.
Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 165
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

Oldschoolowe Leśne Manewry 2018 [Master]

Post autor: kwiatusiek » 8 maja 2018, o 07:26

Dzień dobry!

Po raz kolejny chciałbym zaprosić Was na Oldschoolowe Leśne Manewry! W tym roku edycja specjalna, niestety nie w Prząśniczce z racji braku bazy noclegowej - przez wzgląd na całkowicie obsadzony hotel w całym roku 2018. Od przyszłego roku mam nadzieję, że wrócimy do starego porządku, ale do rzeczy:

Obrazek

1. Info ogólne:

Termin: 09-10.06.2018 r.

Miejscówka - Klubopiwiarnia, ul. Narutowicza 7/9, Łódź - bardzo blisko Dworca Łódź Fabryczna

Wlot: 60 zł - pieniądze całkowicie będą przekazane na nagrody oraz ciepłe jedzonko na after party i voucher na bar (do przeznaczenia na cokolwiek w płynie tam jest).
Sędziuje @Sarevokus (Gabriel)
Zgłoszenia i rozpiski ślemy na michalwyrz @ gmail.com do 03-06-2018 r. , po terminie -5 DP.

2. Ramy czasowe:

9:00-11:30 - pierwsza bitwa
11:30-11:40 - przerwa
11:40-14:10 - druga bitwa
14:10-14:40 - przerwa obiadowa
14:40-17:10 - trzecia bitwa
potem afterek!

3. Kompozycja armii:

- każdy gracz ma do dyspozycji 1500 pts.
- max 3 detachment'y (niedopuszczony: Supreme Command Detachment)
- armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play: psychic focus, tactical reserves, strategic discipline
- Lord of War maksymalnie 400 pkt.
- IA maksymalnie 400 pkt.

4. Postanowienia główne:

- gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem FAQ, BIG FAQ, bez beta rules
- WYSIWYG i malowanie obowiązkowe, dla graczy pojawiających się pierwszy-drugi raz na turnieju klasy master malowanie nieobowiązkowe
- dozwolone jest sensowne proxy, tylko bez przesady w stylu - wystawiam tacticala jako Roberta G., najlepiej skonsultować z organizatorem
- stoły 72" x 48"
- karty taktyczne z RB, z tym, że D3 = 2 oraz D6 = 4, nie ma wymogu używania kart z codexu
- misje zgodnie z RB, jak będą jakieś zmiany - wskażę je na poziomie scenariusza
- boots on the ground: modele/unity z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)
- obj. sec.: wszystkie unity/modele z battlefield role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę
- table do końca 3 battle round oznacza 20:0 (podobnie jak sudden death), małe pkt podajecie normalnie, od czwartej battle round dogrywacie scenariusz z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę
- tereny na stołach rozstawiają sędziowie
- las zawsze daje 50% zakrycia modelu na potrzeby covera i jest nieskończenie wysoki
- przed grą gracze powinni dogadać się, co jest jakim terenem: impas traktujemy jakby był solid i nie ma możliwości przechodzenia przez niego, ale nadal jest możliwość aby modele z fly nad nim przelatywały, mierząc odległość rzeczywistą (w 3D)
- pozostałe tereny zgodnie z zapisem w RB i FAQ
- gracz powinien posiadać czytelną rozpiskę (najlepiej wydrukowaną), w której wskazany jest Warlord, powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
- graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego, przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją
- od decyzji sędziego nie można się odwołać, awanturnictwo grozi dyskwalifikacją
- każde 5 min spóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -5DP do klasyfikacji końcowej, po 15 min automatyczne 0:0 w DP
- wszystko inne zgodnie z RB, poza czynnościami przed bitwą, patrz niżej
- rodem z poprzednich edycji i opierając to o Designer Commentary dotyczący tylko pojazdów - wystające elementy, takie jak sztandary, antenki, rogi, macki, zbyt długie lufy... nie wliczają się w część modelu na potrzeby strzelania z, strzelania do i ew. zasięgu szarż
- beta zasady nie będą uwzględniane

5. Punktacja:
na końcowy wynik bitwy składają się:
- różnica w KP, max do 6VP
- VP zdobyte z obu scenariuszy składających się na jedną bitwę (slay the warlord, linebreaker i first blood liczy się tylko raz)
- ostateczny wynik obliczamy na zasadzie:

Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0



6. Kolejność rzeczy przed bitwą:
- rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
- rzut na wybór strony
- wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- rzut na Night Fight: na 4+ obowiązują zasady: Dawn Raid (RB str. 194) & Fog of War, ale tylko w I battle round (tego rzutu nie można przerzucić, rzuca gracz, który przegrał rzut na znacznik)
- Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony
- rzut na zaczynanie, gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu, gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę
- rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
- Vanguard Moves i podobne
- początek właściwej rozgrywki

7. Misje:
w każdej obowiązuje First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker oraz Kill Points [każdy dodaje sobie na koniec danej gry tyle punktów ile unitów przeciwnika zniszczył], każda misja trwa 6 tur, sugeruję szczegóły misji przeczytać w Rule Booku oraz Chapter Approved

soon.

Noclegi: w okolicy 200 metrów znajduje się hostel, będę rozmawiał przy pomocy managera Klubopiwiarni żeby zająć tam miejscówkę.

Wlot: 60 zł - pieniądze całkowicie będą przekazane na nagrody oraz ciepłe jedzonko na after party i voucher na bar (do przeznaczenia na cokolwiek w płynie tam jest).

Ilość miejsc: maksymalnie 34 osoby.

Gorąco zapraszam!

Zapisani:
1) Hapol - zapłacone
2) Kubcio - zapłacone
3) Octos - zapłacone
4) Kuba - zapłacone
5) Shas_o_Kedar - zapłacone
6) Farlog - zapłacone
7) Karol z głupim nickiem - zapłacone
8) The Patriot - zapłacone
9) Jakub Krochmal - zapłacone
10) Asarnil - zapłacone
11) Bania - zapłacone
12) Loczek - zapłacone
13) Relax - zapłacone
14) Duda - zapłacone
15) Ertai - zapłacone
16) Theidan - zapłacone
17) Sanguine - zapłacone
18) Krystian Gwiazda - zapłacone
19) Krystian Krawczyk - zapłacone
20) Jacek Obłaza - zapłacone
21) Maciej Sułkowski - zapłacone
22) Michał Węgrzyn - zapłacone
23) Maciej Sysyło - zapłacone
24) Michał Herbergier - zapłacone
25) Maciej Bereza - zapłacone
26) Artur Wysocki - zapłacone
27) Jan Faber - zapłacone
28) Malinka - zapłacone
29) Rasp - zapłacone
30) Zubzyk - zapłacone
31) Piter - zapłacone
32) Spyro - zapłacone
33) Filip Rośniak - zapłacone
34) CHANDLER - zapłacone
Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 165
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

Re: Oldschoolowe Leśne Manewry 2018 [Master]

Post autor: kwiatusiek » 11 maja 2018, o 14:16

Jakby co, mamy już komplet zgłoszeń w raz z wpłatami.
Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 165
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

Re: Oldschoolowe Leśne Manewry 2018 [Master]

Post autor: kwiatusiek » 15 cze 2018, o 07:50

A wyniki były takie, jakby ktoś był zainteresowany:

1 WR076 Michał Duda Duda Eldars 55
2 WA588 Krzysztof Zozo Morzyc Eldars 53
3 WA388 Karol plk2bem Kępczyński Imperium 51
4 WA589 Piotr Octos Oktaba Imperium 48
5 KR030 Maciej Uriel Sułkowski Imperium 46
6 WA145 Kuba Rudy Falkowski Imperium 43
7 TO022 Marcin Asarnil Sokołowski Chaos Space Marines 42
8 WA002 Jakub Skark Wichrowski Tau Empire 40
9 OL008 Piotr Piter Katkowski Aeldari 39
10 KR414 Krystian Krawczyk Dark Eldars 37
11 LO009 Tomasz Malinka Malinowski Tyranids 36
12 WA034 Radosław Shas_o_Kedar Łukasiewicz Eldars 34
13 TO024 Michał Bania Rumiński Imperium 33
14 ZA017 Jakub Farlog Luszewski Tyranids 31
15 LO157 Michał Błaszczyk Tau Empire 30
16 LU065 Mateusz Hapol Nawrot Chaos Space Marines 28
17 KI003 Michał Spejs Herbergier Imperium 27
18 KR110 Artur R2D2 Wysocki Space Marines 25
19 ZA015 Damian Ert Kozaczuk Imperial Knights 24
20 KR339 Jan Faber Death Guard 23
21 KR175 Jacek Squido Obłaza Tau Empire 21
22 OL009 Maciej Spyro Sudnikiewicz Death Guard 20
23 LO158 Maciek Sysło Blood Angels 18
24 WR290 Krzysztof Wolak Imperial Guard 17
25 LO150 Paweł Lemieszczuk Imperial Guard 15
26 LO145 Jakub Łysiuk Imperial Guard 14
27 LO135 Filip Panczernik Rośniak Space Wolves 12
28 KR451 Krystian Gwiazda Imperial Guard 11
29 LO146 Jarosław Dabioch Tau Empire 9
30 LU084 Paweł Żubr Żybura Adeptus Mechanicus: Skitarii 8
31 LO067 Maciej Relax Sibiński Chaos Space Marines 6
32 KR074 Maciek Bereza Adeptus Mechanicus: Skitarii 5
33 LO117 Jarosław Theidan Rżanek Imperial Guard 3
34 RZ038 Michał Miweq Węgrzyn Deathwatch 2
Zablokowany