ŁÓDZ UDERZA VOL. 5 (WH40K 1250 PKT., 03-03-2018)

Wydarzenia, których żal przegapić!
Regulamin forum
UWAGA!!! Wszystkie nowe tematy w tym dziale należy zaczynać od oznaczenia systemu, którego dotyczą!!! Przykładowo [WFB], [40k], [FOW], etc. Twórców nieregulaminowych tematów czeka płacz i zgrzytanie zębów.
Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 165
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

ŁÓDZ UDERZA VOL. 5 (WH40K 1250 PKT., 03-03-2018)

Post autor: kwiatusiek » 9 lut 2018, o 15:18

Klub Graczy Marauder ma przyjemność zaprosić Was na turniej:




1. Info ogólne:
Termin: 03.03.2018 r.
Miejscówka - Klubopiwiarnia, ul. Narutowicza 7/9, Łódź - bardzo blisko Dworca Łódź Fabryczna
Wlot: 10 PLN.
Sędziuje @Sarevokus
Zgłoszenia i rozpiski ślemy na michalwyrz @ gmail.com do 28.02, po terminie -3 DP.


2. Ramy czasowe:
10:00-12:20 - pierwsza bitwa
12:20-12:30 - przerwa
12:30-14:50 - druga bitwa
14:50-15:20 - przerwa obiadowa
15:20-17:40 - trzecia bitwa

3. Kompozycja armii:
- każdy gracz ma do dyspozycji 1250 pts.
- max 1 detachment (niedopuszczony: Supreme Command Detachment)
- armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play: psychic focus, tactical reserves, strategic discipline
- maksymalna wartość unitu (po i przed modyfikacjami) może wynosić maksymalnie 14 PL - wyjątkiem są Adeptus Custodes, którzy mogą mieć maksymalną wartość unitu 15 PL
- zakaz Lord of War
- maksymalnie dwa takie same oddziały na rozpiskę

4. Postanowienia główne:
- gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem FAQ
- WYSIWYG i malowanie nieobowiązkowe, dobrze żeby było
- dozwolone jest sensowne proxy, tylko bez przesady w stylu - wystawiam tacticala jako Roberta G., najlepiej skonsultować z organizatorem
- stoły 48" x 48"
- karty taktyczne z RB, z tym, że D3 = 2 oraz D6 = 4, nie ma wymogu używania kart z codexu
- misje zgodnie z RB, jak będą jakieś zmiany - wskażę je na poziomie scenariusza
- boots on the ground: modele/unity z battle field role: flyer nigdy nie trzymają znacznika (nawet w trybie hover)
- obj. sec.: wszystkie unity/modele z battlefield role: troops jeśli są w odległości do trzymania znacznika, trzymają go niezależnie od liczby modeli w 3" od jego centrum, chyba, że wrogi unit/model ma taką samą, bądź podobną zasadę
- table do końca 3 battle round oznacza 20:0 (podobnie jak sudden death), małe pkt podajecie normalnie, od czwartej battle round dogrywacie scenariusz z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę
- tereny na stołach rozstawiają sędziowie
- las zawsze daje 50% zakrycia modelu na potrzeby covera i jest nieskończenie wysoki
- przed grą gracze powinni dogadać się, co jest jakim terenem: impas traktujemy jakby był solid i nie ma możliwości przechodzenia przez niego, ale nadal jest możliwość aby modele z fly nad nim przelatywały, mierząc odległość rzeczywistą (w 3D)
- pozostałe tereny zgodnie z zapisem w RB i FAQ
- gracz powinien posiadać czytelną rozpiskę (najlepiej wydrukowaną), w której wskazany jest Warlord, powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
- graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego, przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją
- od decyzji sędziego nie można się odwołać, awanturnictwo grozi dyskwalifikacją
- każde 5 min spóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -5DP do klasyfikacji końcowej, po 15 min automatyczne 0:0 w VP i DP
- wszystko inne zgodnie z RB, poza czynnościami przed bitwą, patrz niżej
- rodem z poprzednich edycji i opierając to o Designer Commentary dotyczący tylko pojazdów - wystające elementy, takie jak sztandary, antenki, rogi, macki, zbyt długie lufy... nie wliczają się w część modelu na potrzeby strzelania z, strzelania do i ew. zasięgu szarż
- beta zasady nie będą uwzględniane

5. Punktacja:
na końcowy wynik bitwy składają się:
- różnica w KP, max do 6VP
- VP zdobyte z obu scenariuszy składających się na jedną bitwę (slay the warlord, linebreaker i first blood liczy się tylko raz)
- ostateczny wynik obliczamy na zasadzie:

Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0



6. Kolejność rzeczy przed bitwą:
- rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
- rzut na wybór strony
- wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- rzut na Night Fight: na 4+ obowiązują zasady: Dawn Raid (RB str. 194) & Fog of War, ale tylko w I battle round (tego rzutu nie można przerzucić, rzuca gracz, który przegrał rzut na znacznik)
- Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony
- rzut na zaczynanie, gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu, gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę
- rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
- Vanguard Moves i podobne
- początek właściwej rozgrywki

7. Misje:
w każdej obowiązuje First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker oraz Kill Points [każdy dodaje sobie na koniec danej gry tyle punktów ile unitów przeciwnika zniszczył], każda misja trwa 6 tur, sugeruję szczegóły misji przeczytać w Rule Booku oraz Chapter Approved

1.
strefa wystawienia: SEARCH AND DESTROY;
misja Eternal: SECURE AND CONTROL [każdy z graczy wystawia w swojej strefie 1 marker (nie jest to marker Maelstromowy), każdy z markerów jest wart 5VP na koniec gry];
misja Maesltrom: TARGET OF OPPORTUNITY 3 karty, które można zrobić tylko w czasie jednej tury, na początku kolejnej swojej tury je odrzucamy i bierzemy 3 nowe karty;
dodatkowy Stratagem dla tej misji - SECOND CHANCE 2CP można zostawić sobie 1 kartę, co powoduje, że na czas kolejnej tury mamy 4 karty

2.
strefa wystawienia: FRONT-LINE ASSAULT;
misja Eternal: FRONT-LINE WARFARE: 4 objective markers wystawiane po wyborze stron; gracze wystawiają po 2 markery, jeden w swojej strefie oraz jeden w niczyjej, marker w swojej strefie jest wart 1VP, u wroga 4VP, reszta 2 VP na koniec gry, sugeruję, aby nie robić w tym wypadku markerów eternalowych i maelstromowych jako te same
misja Maesltrom: CLEANSE AND CAPTURE, czyli 3 karty

3.
strefa wystawienia: DAWN OF WAR
misja Eternal: SCORCHED EARTH: 6 objective markers; 1VP za kontrolę markera na koniec tury gracza i można niszczyć te, które są w strefie worga za 2 VP
misja Maesltrom: RACE TO VICTORY: 3 karty; gra kończy się jak tylko ktoś zrobi 10 kart i za to też dostaje bonus 3VP

Zgłoszenia:

1. Kwiatek
2. Loczek
3. Mateusz Kuczek
4. Sanguine
5. August13
6. Skarabek
7. KhergitMonk
8. Bania
9. drugi Bania
10. Relax
11. Helbrute
12. Filip Rośniak
13. Zigmunth
kuczek40
Posty: 66
Rejestracja: 18 sie 2012, o 20:09

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 5 (WH40K 1250 PKT., 04-03-2018)

Post autor: kuczek40 » 13 lut 2018, o 18:14

Czyżby pierwsze zgłoszenie?
Mateusz Kuczkowski - Ultramarines
Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 165
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 5 (WH40K 1250 PKT., 04-03-2018)

Post autor: kwiatusiek » 16 lut 2018, o 12:45

Wybaczcie za opóźnienia z informacjami, ale jako, że mieliśmy mały problem z lokalizacją i terminem, działałem żeby temu zaradzić, więc chciałem wszystko w jednym poście wrzucić.

Zmienia nam się lokalizacja, dzięki uprzejmości lokalnego browaru, możemy zorganizować turniej u nich! Zmienia się również termin, na 03.03, godz. 10:00, wydaje mi się, że sobota jest o wiele lepszym terminem na tego typu imprezy.

Zapraszam do zerknięcia z czym będziecie mieli do czynienia - http://klubopiwiarnia.pl/ https://web.facebook.com/browarklubopiwiarnia/ . Byłem, testowałem, mają dobre (własne) piwko i dobre jedzenie.
Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 165
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 5 (WH40K 1250 PKT., 03-03-2018)

Post autor: kwiatusiek » 23 lut 2018, o 12:43

Przypominam zainteresowanym o wysyłaniu rozpisek i zgłoszeń do 28.02, muszę wiedzieć wcześniej ile osób się zjawi, więc to dość istotne ;).
Awatar użytkownika
Zigmunth
Członek Klubu Marauder
Posty: 669
Rejestracja: 1 wrz 2012, o 13:23

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 5 (WH40K 1250 PKT., 03-03-2018)

Post autor: Zigmunth » 23 lut 2018, o 23:47

Zapisz mnie :)
Awatar użytkownika
Relax
Posty: 479
Rejestracja: 14 lut 2012, o 11:42

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 5 (WH40K 1250 PKT., 03-03-2018)

Post autor: Relax » 27 lut 2018, o 09:45

Ja przyjadę z kumplem z Pabianic, ale niestety jako obserwatorem :-(
Mam nadzieję, że się chłopak reaktywuje bo ma spejsiaków. Pracujcie nad nim ;-)
kuczek40
Posty: 66
Rejestracja: 18 sie 2012, o 20:09

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 5 (WH40K 1250 PKT., 03-03-2018)

Post autor: kuczek40 » 4 mar 2018, o 10:49

Dzięki organizatorom za przygotowanie i poprowadzenie turnieju.
Lokalizacja fajna. Duża przestrzeń i swobodny dostęp do stołów.
Dziękujemy naszym przeciwnikom za miłe rozgrywki i cierpliwość dla młodego gracza.
Awatar użytkownika
kwiatusiek
Członek Klubu Marauder
Posty: 165
Rejestracja: 9 mar 2015, o 11:18
Gram w:: Warhammer 40000

Re: ŁÓDZ UDERZA VOL. 5 (WH40K 1250 PKT., 03-03-2018)

Post autor: kwiatusiek » 12 mar 2018, o 07:56

Heja!

Podrzucam wyniki:

1 WA589 Piotr Octos Oktaba Imperium 23
2 WA034 Radosław Shas_o_Kedar Łukasiewicz Tyranids 21
3 TO024 Michał Bania Rumiński Imperium 18
4 TO022 Marcin Asarnil Sokołowski Chaos Space Marines 16
5 LO141 Michał Kwiatek Death Guard 14
6 LO067 Maciej Relax Sibiński Chaos Space Marines 13
7 LO143 Michał KhergitMonk Kozakiewicz Space Marines 11
8 LO142 Piotr Loczek Kijański Tyranids 10
9 LO146 Jarosław Dabioch Tau Empire 8
10 LO136 Nathaniel Hellbrute Cook Dark Eldars 7
11 LO145 Jakub Łysiuk Imperial Guard 5
12 LO150 Paweł Lemieszczuk Blood Angels 4
13 LO152 Mateusz Kuczkowski Space Marines 2
Zablokowany